تمدید تعطیلی 100 واحد اقامتی در مشهد
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: ۱۰۰ واحد اقامتی در مشهد که به دلیل کاهش مصرف گاز از هفته گذشته تعطیل شده بودند با موافقت میراث فرهنگی مشهد تعطیلی خود را تمدید کردند.

۱۰۰ واحد اقامتی در مشهد با هدف کاهش مصرف انرژی تعطیل شد



حسین امیر کلالی اظهارداشت:هفته گذشته با توجه به برودت هوا و مشهدمقدسافت فشار گاز به دلیل اوج مصرف در خراسان رضوی و شهر مشهد ۱۰۰واحداقامتی در مشهد درخواست تعطیلی واحدهای اقامتیشان را داشتند و در حال حاضر نیزبا توجه به پیش بینی هواشناسی که تا ۱۳بهمن ماه کاهشدما را در شهر مشهد وخراسان رضوی خواهیم داشت تعطیلی واحدهای اقامتیشان را تمدید کردند.

وی افزود: با توجه به تعداد  واحدهای اقامتی که در سطح شهر مشهد و خراسان رضوی به زائران ومسافران خدمات رسانی می‌کنند تعطیلی این ۱۰۰واحد مشکلی در خدمت رسانی و اقامت ایجاد نمی‌کند از طرفی در حال حاضر دز زمان پیک مسافر نیستیم و این موضوع سبب شده است تا تعطیلی این واحدهای اقامتی خللی در حوزه گردشگری استان ایجاد نکند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت:در حال حاضر ضریب اشغال واحدهای اقامتی بسیار پایین است و با مدیریت جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی مسافران به دیگر هتل‌ها منتقل و این ۱۰۰ مرکز اقامتی نیز تعطیل هستندتا مصرف گاز کاهش یابد.

امیر کلالی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های ستاد بحران انرژی استان، در میان اصناف مراکز اقامتی در اولویت گازرسانی و تخصیص سوخت جایگزین قرار دارند لذا در حال حاضر چند هتل بزرگ مشهد با هماهنگی فرمانداری مشهد از گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین استفاده می‌کنند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com