ادامه جدال لفظی بر سر تعطیلی مدارس
وزیر آموزش و پرورش گفت: در دنیا تا وقتی شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ باشد، مدارس را تعطیل نمی‌کنند و من روز گذشته هم شاخص‌ها را رصد کردم که هنوز به ۲۰۰ نرسیده بودیم.

 مدارس دنیا با شاخص آلودگی ۱۵۰ هوا، تعطیل نمی‌شوند

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر درخواست تجدیدنظر در تغییر شاخص‌های در نظر گرفته شده آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس اظهار کرد: من شاخص‌های آلودگی هوا در دنیا را دیدم و کاری هم در این زمینه بچه‌های المپیادی ما انجام دادند و من بعد از آن موضع‌گیری کردم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در دنیا مدارس را به دنبال این شاخص آلودگی هوا (شاخص ۱۵۰) تعطیل نمی‌کنند. سلامت دانش آموز اولویت و اصل اول ما است اما نه اینکه با شاخص آلودگی ۱۵۰ تعطیل کنیم.

او تاکید کرد: در دنیا تا وقتی شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ باشد، تعطیلی مدارس نداریم و من روز گذشته هم شاخص‌ها را رصد کردم که هنوز به ۲۰۰ نرسیده بودیم.

نوری ادامه داد: این موضِع خود را ان‌شاءالله در هیأت دولت هم مطرح خواهم کرد؛ همانگونه که مقاله مطالعه انجام شده را به دکتر عین‌اللهی تقدیم کردم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دنیا در موقعیت آلودگی هوای بنفش مقطع متوسطه را هم اصلا تعطیل نمی‌کنند و در دوره ابتدایی برخی جاها مدارس را تعطیل می‌کنند. کشورهایی نظیر مکزیک، فرانسه و... با گذر شاخص آلودگی از ۳۰۰ به بعد تعطیل می‌کنند. خواهش می‌کنم منابع علمی و تجارب دنیا را در این زمینه نگاه کنید و صرفا به بخش‌نامه سال ۱۳۹۷ هیئت وزیران در این حیطه اکتفا نکنید.

او افزود: البته بچه‌ها باید ماسک بزنند و رعایت کنند ولی نباید جریان تعلیم و تربیت به عنوان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی تعطیل شود.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir