شرایط خرید خودروهای وارداتی اعلام شد
در حالی که اخبار رسمی حکایت از ثبت سفارش ۸۵ هزار دستگاه خودرو دارد، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته است که در شش ماه حداقل صد هزار دستگاه خودروی وارداتی عرضه خواهد شد .

 وعده فاطمی‌امین برای واردات خودروهای ارزان روی زمین ماند



نیمه اول امسال ، پس از تصویب آیین نامه واردات خودرو بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده دارد تا پاییز خودروهای وارداتی از راه برسند اما در حالی که آخرین ماه سال در حال سپری شدن است، اولین عرضه خودروهای وارداتی از فردا شش اسفند آغاز خواهد شد.

هر چند وزیر صمت پیش از این بارها تاکید کرده بود که خودروهای وارداتی اقتصادی و ارزان خواهند بود اما حالا طبق شرایط اعلامی مشخص شده است این خودروها در بهترین حالت قیمت‌هایی در محدوده یک ملیلیارد تومان خواهند داشت.

وی در خرداد ماه امسال پیش از تصویب نهایی ایین نامه واردات خودرو گفته بود: وضعیت صنعت خودرو امروز آن‌چیزی نیست که به عنوان وزیر آن را تایید کنم، آیین‌نامه واردات خودرو در نوبت بررسی در هیأت دولت است اما، تاکید بر واردات خودروهای اقتصادی، یعنی زیر ۱۰ هزار دلار است تا جایگزین خودروهای ارزان داخلی که حذف شده، مثل تیبا و سمند شود.

وی دی ماه سال ۱۴۰۱ نیز اعلام کرد: خودروهای ارزان قیمت وارد کشور می‌شوند.

حالا اما طبق شرایط تدوین شده متقاضیان خودروهای وارداتی باید بلوکه شدن سرمایه‌ای پانصد میلیون تومانی را بپذیرند.مقرر است این سرمایه تا زمان مشخص شدن نتایج در حساب متقاضیان بلوکه شود . گرچه وزارت صمت با این روش قصد دارد تقاضا را به سمت مشتریان واقعی هدایت کند، اما برخی معتقدند سودجویان راه چاره را به زودی خواهند یافت.

داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال خودرو و عدم خرید خودرو در ۴۸ ماه گذشته از جمله شرایط لازم برای ثبت‌نام‌کنندگان است و تا یک سال امکان انتقال سند برای متقاضیان وجود ندارد.

ظهر امروز امید قالیباف اعلام کرد: تا پایان امسال دیگر قرعه‌کشی خودرو نخواهیم داشت. علت آن را هم باید در رشد جهش‌وار تولید خودرو جستجو کرد.

ساعتی نگذشت که او در توئیتی تکمیلی توضیح داد: متقاضیان خرید خودروهای وارداتی فردا (شنبه، ۶ اسفند ماه) از ساعت ۱۲ به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه کنند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir