سوار کردن ۴ مسافر در تاکسی ممنوع است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به تغییر فعالیت تاکسی های زرد به سمت مسافرکشی خصوصی اشاره کرد و گفت: در بودجه سال آینده ون ها جایگزین تاکسی ها برای جابه جایی جمعیتی و تعدادی خواهند بود

سوار کردن چهارتایی مسافر را برخلاف تعریف درست تاکسی است

سیدجعفر تشکری هاشمی روز جمعه درباره فعالیت دربستی و تکسفره تاکسی های زرد گفت: فعالیت کنونی تاکسی‌ها و تعریف تاکسی به عنوان وسایل حمل و نقل عمومی تعدادی و جمعیتی اشتباه تاریخی بوده است.

وی سوار کردن چهارتایی مسافر را برخلاف تعریف درست تاکسی دانست و افزود: اصولا تاکسی وسیله حمل و نقل دور تو دور است و براساس مبداً تا مقصد فعالیت می کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکسی به عنوان یک وسیله نقلیه کرایه‌ای خصوصی تعریف شده و در همه جای دنیا نیز از همین الگو پیروی می کند.

به گفته تشکری هاشمی تفاوتی ندارد فعالیت تاکسی ها چگونه باشد و به هر شیوه برخط، تلفنی و حتی حضوری تفاوتی در ماهیت کار آن ندارد.

وی بر اصلاح مدل کنونی فعالیت تاکسی ها تاکید کرد و گفت: در بودجه سال ۴۰۲روی این موضوع تاکید شد که خودروهای ون برای مسافرکشی جمعیتی جایگزین تاکسی ها شوند که لااقل در جابه جایی مسافر نیز شمار محسوسی را شاهد باشیم.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir