دستگیری باند کلاهبرداری با عنوان «صیغه یابی»
رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: اعضا باند کلاهبرداری که در کانال های تلگرام با عنوان صیغه یابی، اقدام به اخاذی از ۲ هزار هموطن کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

کلاهبرداری در کانال های تلگرام با عنوان صیغه یابی



به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی اظهارکرد‎: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا هویت سرکرده یکی از باندهای مجرمانه صیغه یابی شناسایی و در یک عملیات‌ غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ حسینی ضمن اشاره به تعداد بیش از ۲ هزار شاکی در پرونده مذکور ادامه داد: بسیاری از افرادی که در این کانال‌ها فعال هستند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاهبرداری و ‌باج خواهی از شهروندان هستند و هویت‌های آن‌ها واقعی نیست، هموطنان در نظر داشته باشند هرگونه فعالیت سایت‌ها و کانال‌های صیغه یابی و همسریابی در فضای مجازی جرم بوده و صرفا برای کلاهبرداری از هموطنان راه اندازی شده است.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: طی روزهای گذشته مصادیق مجرمانه در خصوص اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی نظیر ترغیب به بی حجابی، لایوهای مستهجن غیراخلاقی، مدلینگ مبتذل، تن نمایی، پیکر تراشی و مواردی از این قبیل در فضای مجازی شناسایی و اقدامات قضائی و عملیاتی شامل تذکر، احضار، حذف محتوای مجرمانه در فضای مجازی و مسدود سازی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد: کاربران از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و در صورتی ‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir