این استان ها منتظر بارش شدید و رگبار باشند
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان‌ها و نفوذ توده هوای خنک و کاهش دما خبر داد

پیش بینی هواشناسی

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور طی امروز و روزهای آینده اظهار کرد: از امروز تا روز سه‌شنبه (۲۶ اردیبهشت)هفته آینده به تناوب در برخی نقاط شمال غرب سواحل شمالی و شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و۲۵ اردیبهشت) نیز بارش در این مناطق شدت می‌یابد. از یکشنبه تا سه‌شنبه به سبب نفوذ توده هوای خنک، کاهش محسوس دما در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و به‌تدریج در شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.  

ضیاییان گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های غربی کشور پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۲ اردیبهشت ) صاف و گاهی وزش باد از بعد از ظهر افزایش ابر و افزایش باد با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۳۱ و روز  یکشنبه ( ۲۳ اردیبهشت) نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۲ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای صفر و ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir