کنار رودخانه‌ های البرز توقف نکنید
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به فعالیت یک سامانه تندری از اواخر روز جمعه ۲۹ اردیبهشت تا روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، از شهروندان خواست در کنار رودخانه‌های استان توقف نکنند

هشدار هواشناسی سطح نارنجی

منوچهر غفاری روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار از منطقه البرز مرکزی است.

وی ادامه داد: به دلیل ماهیت تندری آن به تناوب از اواخر وقت روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه تا روز یکشنبه رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، آبگرفتگی موقت و اختلال تردد در سطح معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، آسیب به سازه‌های موقت و سست و شکسته شدن درختان در سطح شهر را از جمله اثرات این مخاطره طبیعی برشمرد.

غفاری گفت: عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها، محکم کردن سازه‌های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: fararu.com