ماجرای فروش پاسخنامه امتحان نهایی در یک مدرسه چه بود؟
مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای، گزارشی از برخورد با تخلف صورت گرفته در یک حوزه امتحان نهایی در استان البرز ارائه داد

توضیحات در مورد فروش پاسخنامه امتحان نهایی در یک مدرسه

در دقایق پایانی آزمون روز سه شنبه ۱۶ خرداد ماه پدر یکی از دانش آموزان برگه‌ای که پاسخ تعدادی از سؤالات روی آن نوشته بوده را در آستانه درب ورودی به نگهبان حوزه داده تا به فرزندش تحویل دهد این اتفاق نزدیک به پایان آزمون رخ داده و در آن زمان تعداد اندکی از شرکت‌کنندگان درجلسه حضور داشتند.

همزمان دانش‌آموز دیگری که قصد خروج داشته این صحنه را مشاهده، برگه مورد نظر را گرفته با خود به حیاط مدرسه برده و ضمن پرخاشگری سعی در برهم زدن نظم محل برگزاری آزمون را داشته است.

دراین خصوص مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و براساس تصاویر ضبط شده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

اول: برگه در اواخر آزمون (ساعت ۱۰)توسط ولی دانش‌آموز و برای تحویل به او در اختیار نگهبان قرار گرفته است لذا این موضوع به هیچ عنوان به منزله لو رفتن سؤالات نیست.

دوم: مسئولیت حفاظت از حوزه و برقراری نظم و آرامش به عهده عوامل حوزه است و از آنجا که رخداد اخیر مبین قصور عوامل بوده، بلافاصله مسؤلین آموزش و پرورش منطقه با حضور در مدرسه (ساعت ۱۰.۱۵) موضوع را پیگیری نموده و با دستور مدیرکل استان، عوامل اجرایی عزل و به هیات رسیدگی به تخلفات معرفی شدند.

همچنین در مورد  دانش‌آموز متخلفی که با همکاری پدرخود و نگهبان حوزه نسبت به رد و بدل پاسخ سوالات اقدام نمود، نیز مطابق آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمون‌ها، صورت جلسه تنظیم و به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات معرفی شد.

سوم: از دانش آموزان انتظار می‌رود هرگونه اتفاق خارج از روال و بروز تخلفات احتمالی را بدون برهم زدن نظم حوزه به مسئولین اطلاع دهند که متاسفانه در این مورد دانش آموزی که از موضوع مطلع شده با رفتار نامناسب خود سعی در تشویش اذهان داشته است. بدیهی است این رفتار نیز نوعی تخلف و قابل پیگیری است.

خاطر نشان می‌شود، آموزش و پرورش ضمن تلاش برای برقراری نظم درحوزه‌ها و ممانعت از بروز هرگونه تخلف، قاطعانه اقدام می‌نماید. همچنین دانش آموزان برای کسب اخبار و اطلاعات از حوزه‌های آزمون، کانال   emtehan_۴۰۲ در پیام رسان شاد را مشاهده نمایند و دانش آموزان و اولیا می‌توانند گزارشات خود از وقایع آزمون‌ها را بدون فوت وقت در واحد مجازی نظارت برآزمون‌ها در صفحه اصلی پیام رسان شاد به آموزش و پرورش اطلاع دهند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com