با پایان یافتن توقیف 3 روزه از سوی هیأت نظارت بر خبرگزاری‌های غیردولتی، خبرگزاری فارس فعالیت خود را از ساعت 11:30 امروز آغاز کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری ایسکانیوز، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه در این باره اعلام کرده بود: خبرگزاری فارس خبری مجعول و غیر واقعی را منتشر کرد که علاوه بر القاء اختلاف و دو دستگی در میان مسئولان موجب تشویش و بی ثباتی در حوزه فعالیت های اقتصادی شد.
این خبر کذب به سرعت در میان مؤسسات و دستگاه های اقتصادی و افکار عمومی پخش شد و بخش کثیری تحت تأثیر تبعات سوء آن قرار گرفتند.
در همین راستا هیات نظارت بر خبرگزاری های غیر دولتی به استناد قسمت دوم بند (5) و قسمت اول بند (6) ماده 3 آئین نامه خبرگزاری های غیر دولتی خبر منتشره را از مصادیق افتراء، ایجاد اختلاف در میان مسئولان و مردم و بی توجهی به اصول اخلاقی دانست و با توجه به تذکر قبلی، فعالیت خبرگزاری فارس را بر اساس تبصره یک ماده (5) این آئین نامه به مدت سه روز متوقف کرد.
خبرگزاری فارس امروز با انعکاس خبر مربوط به فعالیت مجدد خود اعلام کرد که تا این لحظه دلیل اصلی توقیف خبرگزاری همچنان برای این رسانه نامشخص است.
جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری نیز بعد از توقیف سه روز فارس گفت که این اقدام می تواند درس عبرتی باشد تا رسانه ها در انعکاس اخبار دقت بیشتری کنند.