رييس پليس راهنمايی و رانندگی نيروی انتظامی گفت: خودروهای پلاک غيرملی مدل 54 به بالا از فردا شنبه، ضمن جريمه 130 هزار ريالی، در تمامی شهرها و جاده‌های كشور متوقف می‌شوند.

 

سردار محمد رویانیان روز جمعه در گفت‌وگویی با خبرنگار «شهری» ایسنا افزود: این دسته از خودروها، پس از توقف در شهرها و جاده‌های كشور، 5 روز برای تعویض پلاك فرصت خواهند داشت.

وی با اشاره به این كه خودروهای یاد شده، به دلیل داشتن پلاك غیرمجاز متوقف و ضمن اعمال جریمه 130 هزار ریالی، مداركی همچون گواهی‌نامه از آنها اخذ می‌شود، گفت: دارندگان این دسته از خودروها در مهلت 5 روزه‌ای كه به آنها داده می‌شود باید تعویض پلاك كرده و سپس مدارك خود را دریافت كنند و در غیر این صورت مشمول مجازات بعدی می‌شوند.

رییس پلیس راهور ناجا یكی از مشكلات رانندگانی كه تا كنون تعویض پلاك نكرده‌اند را جریمه بالا دانست و افزود: برای سهولت كار این دسته از رانندگان نیز مقرر شده است تا مبلغ 500 هزار تومان جریمه به پلاك جدید منتقل شده و شماره‌گذاری صورت گیرد و افرادی كه بیش از این جریمه دارند، باید به شورای حل اختلاف مراجعه كنند.

وی خاطرنشان كرد: خودروهای مدل قبل 54، در صورت ارائه برگه معاینه فنی تعویض پلاك خواهند شد.

سردار رویانیان با اشاره به این كه اجرای این طرح تا مرداد ماه ادامه می‌یابد، به ایسنا گفت: پس از مرداد ماه، تصمیم‌گیری نهایی برای قطع سهمیه و ابطال كارت سوخت خودروهای مذكور انجام می‌شود؛ زیرا خودروهایی كه پس از برخورد پلیس هم به مراكز تعویض پلاك مراجعه نكنند، یا سرقتی هستند و یا سندیت، مالكیت و اصالت آنها مخدوش است.

وی خاطرنشان كرد: بر اساس بانك اطلاعات راهور ناجا، كمتر از 500 هزار خودرو پلاك غیرملی از سال 46 تا كنون در كشور وجود دارد، ‌این در حالیست كه پیش‌بینی می‌شود بخش اعظمی از این خودروها فرسوده شده و یا به دلیل تصادف سنگین از رده خارج شده باشند.