وزارت بازرگانی سامانه رايانه ای و مکانيزه را هدف نظارت بر توزيع شير يارانه ای خانوار و بهبود سيستم توزيع شير يارانه ای خانوار راه اندازی کرده است و تلاش می کند...

 

به گزارش واحد مرکزی خبر قرار است پس از ورود همه استان ها به این شبکه ، طرح توزیع شیر یارانه ای با کارت مخصوص شیر اجرا و خدمات بیشتری عرضه شود.

استفاده از سیستم های مکانیزه توزیع کالا و پرداخت الکترونیکی ، نظارت سریع بر عملکرد و توزیع شیر یارانه ای ، پرداخت سریع یارانه کارخانه ها و حذف شبکه های مسموم توزیع کالای یارانه ای شیر از دیگر اهداف این سامانه رایانه ای است و سیستم مکانیزه ای جهت رسیدگی به تخلفات فراهم می کند.

خدمات قابل ارایه در این سیستم شامل محاسبه وپرداخت یارانه باسرعت بالاتر از قبل - بررسی و مقابله باسوء‌ استفاده های احتمالی از شبکه توزیع - دریافت گزارش های کامل ،جامع ودقیق از شبکه توزیع شیر یارانه ای در کشور و ارایه به مقامات ذیصلاح و همچنین ارایه گزارشهای لازم به کارخانه های تولیدی است.

میزان مراجعه کننده سالیانه برای دریافت خدمات قابل ارایه سیستم پیش بینی می شود قابل ملاحظه باشد به دلیل اینکه حدود 250 کارخانه و 30 استان و چند دستگاه در زمینه توزیع شیر یارانه ای فعال هستند و نقش دارند.