گزارش تکان دهنده از آزارجنسی در آمریکا
اداره آمارهای وزارت دادگستری آمریکا در این گزارش اعلام کرد: در مدت زمان بین سال‌های 2009 تا 2011 بیش از 25 هزار شکایت آزار و اذیت جنسی را در زندان‌های بزرگسالان به ثبت رسانده است
 وزارت دادگستری آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کرد: کارکنان زندان‌های این کشور مسئول بیش از نیمی از آزار و اذیت‌های جنسی در زندان‌ها هستند؛ این در حالیست که آنها به ندرت برای این بدرفتاری‌ها مورد محاکمه قرار می‌گیرند.

 اداره آمارهای وزارت دادگستری آمریکا در این گزارش اعلام کرد: در مدت زمان بین سال‌های 2009 تا 2011 بیش از 25 هزار شکایت آزار و اذیت جنسی را در زندان‌های بزرگسالان به ثبت رسانده است که گفته می‌شود شمار واقعی این بدرفتارها بسیار بیشتر از این باشد، چون بسیاری از زندانیان به دلیل ترس از برخورد مسئولان زندان‌ها از گزارش حادثه امتناع می‌ورزند.

آمارهای اخیر این سازمان نشان‌دهنده افزایش سوءاستفاده‌های اخلاقی علیه زندانیان آمریکایی، به‌ویژه زنان است. همانطور که در این گزارش آمده است، کارکنان زندان‌ها مسئول 51 درصد از این آزار و اذیت‌ها هستند و باقی آن نیز مربوط به حوادثی است که در میان زندانیان رخ می‌دهد. 18 درصد از سوءاستفاده‌های اخلاقی زندانیان علیه یکدیگر منجر به جراحات شدید می‌شود.

مساله نگران کننده در این میان این است که به ندرت گزارشات مربوط به سوءاستفاده‌های اخلاقی کارکنان زندان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت توجه مسئولان نیز سه‌چهارم مجرمان می‌توانند قبل از اینکه حتی متهم شوند از شغل خود استعفا دهند.

لاویسا استانو یک فعال حقوق زندانیان در آمریکا گفت: این آمارها نشان‌دهنده میزان مصونیت مجرمان در زندان‌ها و مراکز بازداشت کشور است که به راحتی نیز پذیرفته شده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه راشا تودی، اداره آمارهای وزارت دادگستری به طور ویژه به وضعیت برخی زندان‌ها پرداخته که از آن جمله زندان زنان ایالت آلاباماست که فاش می‌کند مسئولان این زندان به اشکال مختلف زندانیان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌دهند و به آنها فحاشی می‌کنند.

در این گزارش آمده است: افسران زندان توت‌ویلر در‌آلاباما زنان را مجبور می‌کنند که برای دریافت لوازم بهداشتی ضروری به رابطه جنسی با آنها تن دهند. همچنین نگهبانان مرد در این زندان آزادانه می‌توانند به سرویس‌های بهداشتی زنان زندانی رفت و آمد کنند و بر حمام‌های آنها نیز نظارت داشته باشند.

این زندان در واقع برای زندانیان یک خانه وحشت است که آزار و اذیت‌های جنسی مکرر در آن یک اتفاق معمول است.

گزارش مذکور نشان می‌دهد که زندانیان زن در این مرکز بیش از دو دهه است که هدف رفتارهای تحقیرآمیز قرار می‌گیرند. طبق آمارهای دادگستری بیش از یک‌سوم از 99 پرسنل این زندان از زندانیان که جمعیت‌شان به 900 تن می‌رسد سوءاستفاده جنسی کرده‌اند و این تنها بخشی از حقایق است.

بازرسان وزارت دادگستری طی چهار روز بازدید و گفت‌وگو با زندانیان توت ویلر در آوریل 2013 دریافتند که این مساله سال‌هاست در این مرکز رواج دارد و مسئولان زندان‌های آلاباما کاملا از آن آگاهی دارند. این در حالیست که کمیسیونر اداره زندان‌های آلاباما این گزارش را رد کرد و مدعی شد ماه‌هاست مسئولان در این زندان دست به اصلاحات زده‌اند.

این گزارش در ادامه فاش می‌کند که زندانیان نوجوان در مراکز اصلاح و تربیت در سراسر آمریکا مورد تجاوز و سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند.

زندانیان نوجوان طبق این گزارش بیشتر از سوی کارکنان زندان‌ها هدف قرار می‌گیرند. نزدیک به 20 درصد از این قربانیان در گفت‌وگو با بازرسان دادگستری گفتند که بیش از 10 بار مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. در این گزارش از بیش از 8 هزار و 500 دختر و پسر نوجوان در مورد این بدرفتاری‌ها سوال پرسیده شد که یک هزار و 720 تن از آنها از آزارهای جنسی شکایت داشتند.

آلن بک که مسئول اصلی تهیه این گزارش بوده است در این باره گفت: طبق آمارهای بدست آمده زندانیان نوجوان سه برابر بیش تر از زندانیان بزرگسال از سوی کارکنان و افسران زندان‌ها مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند و کانون‌های اصلاح و تربیت قادر به حفظ امنیت زندانیانشان نیستند.

در پایان این گزارش آمده است: در ایالات اوهایو، کارولینای جنوبی، جورجیا و ایلینوی بیش از دیگر نقاط نوجوانان زندانی هدف این سوءاستفاده‌های اخلاقی قرار می‌گیرند.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
مرگ رئیس دولت امارات در ابهام
دوره حاکمیت یک جناح و مغفولیت یک جناح دیگر ...
امروز به روایت روزنامه ها 92/11/08 + تصاویر
سخرانی اوباما جنجال برانگیز شد
روحانی انصراف داد!