اعلام آتش بس در اکراین
آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو نیز هشدار داد در صورت مداخله ارتش علیه معترضان روابط ناتو - اوکراین با مشکل مواجه خواهد شد
رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که با رهبران اپوزیسیون بر سر برقراری آتش‌بس موقت و خاتمه دادن به درگیری‌ها در این کشور که تاکنون منجر به کشته شدن 28 تن و زخمی شدن 600 تن شده، به توافق رسیده است و این در حالی است که آمریکا حاضر به صدور ویزا برای 20 مقام ارشد اوکراینی نشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه‌ای که در وب سایت ریاست جمهوری اوکراین منتشر شده آمده است که توافقی در خصوص "شروع برای مذاکراتی با هدف خاتمه دادن به خونریزی‌ها و ثبات شرایط در این کشور با حفظ منافع صلح اجتماعی" به دست آمده است.

این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا این اقدام را "گامی به جلو" خواند و اعلام کرد که کاخ سفید به نظارت دقیق بر شرایط حاکم بر اوکراین ادامه می‌دهد تا مطمئن شود این اظهارات به عمل تبدیل می‌شود.

این در حالی است که آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو نیز هشدار داد در صورت مداخله ارتش علیه معترضان روابط ناتو - اوکراین با مشکل مواجه خواهد شد.

راسموسن در بیانیه‌ای تاکید کرد: من با جدیت از دولت اوکراین می‌خواهم که از خشونت بیشتر خودداری کند، اگر ارتش علیه مخالفان مداخله کند روابط اوکراین و ناتو به شدت آسیب خواهد دید.

آمریکا نیز تحریم‌های ویزا علیه 20 مقام اوکراینی که آنها را مسئول خشونت‌ها در این کشور می‌داند اعلام کرد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: امروز ما محدودیت‌هایی را برای صدور ویزا علیه 20 مقام اوکراینی اعمال می‌کنیم چرا که آنها را مسئولیت خشونت‌ها و سرکوب سیاسی در این کشور می دانیم.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
ناآرامی های مرگبار در اوكراین ادامه دارد + عکس
محل برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 +عکس
کلکسیونی از اسلحه در BMW !
ظریف:رسیدن به توافق جامع از توافق موقت آسان تر است
ناهار دسته جمعی در دفتر امام + عکس