نگرانی عربستان از افزایش تعداد زنان مجرد!!
افزایش تعداد زنان ازدواج نکرده در عربستان سعودی، نگرانی‌هایی را در این کشور ایجاد کرده است.
 افزایش تعداد زنان ازدواج نکرده در عربستان سعودی، نگرانی‌هایی را در این کشور ایجاد کرده و انجمن‌ها و مؤسسات فعال در عرصه خانواده و سلامت اجتماعی را وادار کرده از دولت بخواهند برای حل این معضل، اقداماتی اساسی انجام دهد.

 در آخرین مورد از این هشدارها، انجمن مراقبت‌های خانوادگی «ویام» اعلام کرده که حدود 1.5 میلیون زن سعودی بالای 30 سال، ازدواج نکرده‌اند. این آمار، نمایانگر 33.4 درصد از کل جمعیت زنان در عربستان سعودی است.

محمد آل عبدالقادر، مدیر انجمن «ویام» گفته است: «ما باید برای 10 سال آینده، روی دیدگاه و بینش جدیدخانواده‌های سعودی کار کنیم. ما راهکارهایی داریم که مبتنی بر حفظ ارزش‌های خانوادگی، حفظ انسجام خانواده و مقابله با معضلی مثل تجرد زنها باشد.»

بعضی از فعالان اجتماعی می‌گویند آمار زنان ازدواج نکرده در این کشور، حدود دو میلیون نفر است. کارشناسان اجتماعی می‌گویند یکی از دلایل «تجرد زنها» یا در خانه ماندن آنها در عربستان سعودی، این است که بعضی خانواده‌ها، خواستار مهریه‌های سنگین هستند. این مسأله به همراه هزینه‌های بالای مراسم ازدواج، گاه باعث می‌شود مردهای سعودی به ازدواج با زنان خارجی تمایل بیشتری نشان دهند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

 مطالب پیشنهادی:
اعلان جنگ سید حسن نصرالله به اسرائیل!!
توافق ها درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!