نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به استقبال جامعه بین المللی از نتیجه جمع بندی گفتگوهای هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در وین، مدعی شد: « گاهی وقت ها ممکن است همه دنیا اشتباه کنند.»
بنیامین نتانیاهو در دیدار با ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا ، توافق با ایران را توافقی بد خواند و ضمن مقایسه آن با پرونده هسته ای کره شمالی مدعی شد استقبال جامعه بین المللی از توافق هسته ای ایران اشتباه است.نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به دیدارش با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: « به اشتون گفتم توافق با ایران، اسرائیل و خاورمیانه ، اروپا و جهان را به شدت در معرض خطر قرار می دهد. این توافق در طول یک دهه ، ایران را در آستانه دستیابی به زرادخانه هسته ای قرار می دهد.

چرا که پس از ده سال ایران می تواند هر تعداد سانتریفیوژ که می خواهد بسازد و هر چقدر اورانیوم می خواهد غنی سازی کند و این بدان معنی است که ایران پس از یک دهه یا بیشتر می تواند ده ها بمب اتمی بسازد. و بلافاصله پس از تصویب توافق ، صدها میلیارد دلار در اختیار ایران قرار خواهد گرفت که با استفاده از آن، تجاوزگری را در منطقه و تروریسم را در جهان گسترش می دهد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر چه بیشتر پول داشته باشد یعنی نیروی قدس و حزب الله، حماس و جهاد اسلامی و گروه های تروریستی نماینده ایران در لیبی ، شبه نظامیان شیعه در عراق و حوثی ها در یمن پول بیشتری خواهند داشت. این توافق بد، اشتباهی تاریخی است.

وی افزود: بارها به ما گفتند که توافق نکردن بهتر از توافق بد است، خوب این توافق، توافقی بد است. امروز نیز به ما می گویند همه دنیا از این توافق بد حمایت می کند. این صحیح نیست. اسرائیل و بسیاری از کشورهای عربی با این توافق مخالفند. در برخی موارد، همه دنیا ممکن است اشتباه کند. این توافق هم مانند توافق با کره شمالی از اساس اشتباه است. آن زمان هم جامعه بین المللی، جامعه علمی، جامعه کنترل تسلیحات می گفتند آن توافق از دستیابی کره شمالی به سلاح هسته ای جلوگیری می کند و در نتیجه دنیا امن تر می شود . همه می دانیم آن توافق به کجا ختم شد.»
بنیامین نتانیاهو با طرح این ادعا که ایتالیا و اسرائیل نقاط مشترک فراوانی دارند، دموکراسی را در رم ، همچون دموکراسی در تل آیو سرزنده و پویا خواند و بر تحکیم روابط دو طرف تاکید کرد.

وی مدعی شد بنیانگذاران صهیونیسم با الهام از استقلال طلبی ایتالیایی ها ، خلق و خوی استقلال طلبی را در اسرائیل نهادینه کردند.

نتانیاهو با اشاره به همکاری های نزدیک دوجانبه بین تل آویو و رم گفت در دیدار با رنتسی درباره تقویت همکاری در بخش های اقتصادی ، دفاعی ، امنیت سایبری و دیگر بخش ها بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

وی از آنچه مخالفت شدید نخست وزیر ایتالیا با یهودی ستیزی خواند استقبال کرد و گفت حمایت ایتالیا از برقراری صلح و امنیت در اسرائیل ستودنی است.

نتانیاهو خطاب به رنتسی گفت: « آقای نخست وزیر، جزیره شما را همین نیروها تهدید می کنند. ایتالیا و اسرائیل برای مقابله با این چالش ها همکاری نزدیکی دارند. هر دوی ما می خواهیم صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه و فراتر از آن برقرار شود. ما می خواهیم بین اسرائیل و همسایگان فلسطینی مان ، صلحی پایدار برقرار شود. بیائید برای دستیابی به این هدف ها دست به دست هم بدهیم. ایتالیا دوست و متحد ماست.»

منبع: واحد مرکزی خبر