دستور شاه سعودی جمع‌ آوری دوربین‌های منا
یک رسانه عراقی از دستور شاه سعودی برای جمع آوری دوربین های منا برای از بین بردن هر سندی که خاندان حاکم را محکوم کند پرده برداشت.

بر اساس این گزارش این اقدام شاه سعودی پس از آن انجام می شود که یک ویدئو منتشر شده است که علت اصلی فاجعه منا عبور یک کاروان متعلق به شاهزادگان سعودی اعلام شده است. در این ویدئو نیروهای امنیتی برای عبور هیئت متعلق به خاندان حاکم بر عربستان اقدام به باز کردن راهی میان حجاج می کنند که گفته می شود عامل اصلی فاجعه منا و اختلاف در حرکت حجاج همین موضوع بوده است.

انتشار این ویدئو در رسانه ها و شبکه های اجتماعی موجی از خشم و نفرت میان امت اسلامی ایجاد کرد است از همین رو ملک سلمان دستور کلیه نوارهای دوربین های منا و نگه داری آنها در یک مکان امن را صادر کرده است. النخیل نوشت: حجاج و مسلمانان از سراسر دنیا خواستار ایجاد کمیته تحقیق بین المللی برای بررسی حقیقت فاجعه منا شده اند و همین موضوع مسئولان سعودی را به تکاپو انداخته است تا همه اسناد موجود را جمع آوری کنند.

این در حالی است پایگاه المسله به نقل از حجاج عراقی درباره علل فاجعه منا اعلام کرده بود که حادثه منا به سبب عبور کاروان حامل محمد بن سلمان بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد عربستان بود.شاهدان عینی عراقی در این باره گفتند: این سبب اختلال در مسیر عبور حجاج و ایجاد ازدحام شد.

المسله در ادامه بیان کرد: مقامات سعودی خبر عبور کاروان رسمی که عامل فاجعه منا و جان باختن صدها نفر از حجاج شد را تکذیب می کنند اما حقیقت این است که مقامات سعودی به دنبال پنهان کردن این موضوع یعنی عبور کاوران جانشین ولیعهد و مشارکت وی در مراسم آنهم با کاروان رسمی متشکل از 200 نیروی ارتش و 150 نیروی پلیس هستند. در واقع حرکت کاروان شاهزاده سعودی در مسیر جریان حرکت حجاج موجب ایجاد ازدحام شد.

منبع:تسنیم