هیلاری کلینتون از حقوق همجنس‌بازان به شدت دفاع کرد
هیلاری کلینتون که در مرکز «کمپین حقوق بشر» (متعلق به همجنس بازان آمریکایی) صحبت می کرد، دادن حق برابرِ ازدواج به همجنس بازان در آمریکا توسط دیوان عالی این کشور را پیشرفتی واقعی خواند.
 

هیلاری کلینتون از حقوق همجنس‌بازان به شدت دفاع کرد

هیلاری کلینتون: باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، نیز دستور ویژهِ ریاست جمهوری صادر کرد و طی آن تمام شرکت هایی را که با دولت فدرال آمریکا تجارت و تعامل دارند از این که علیه آمریکایی های همجنس باز تبعیض قائل شوند، منع کرد. من نیز هنگامی که وزیر امور خارجه آمریکا بودم، اقداماتی در جهت ممانعت از تبعیض علیه همجنس بازان در آن وزارتخانه انجام دادم، از جمله این که مزایای حق تأهل را - به صورت برابر - برای زوج های همجنس باز دیپلمات های آمریکایی در نظر گرفتم.

کلینتون تأکید کرد: البته من آرزو داشتم که این قوانین و حقوق برابر که اکنون به دست آورده ایم، آنقدر محفوظ و امن باشد که نخواهیم دائماً از آن دفاع کنیم، ولی چنین نیست، زیرا در حال حاضر دسته ای از مقامات دولتی وجود دارند که هر چه در توان دارند به کار می برند که حقوق شما را مختل کنند یا مانع آن شوند. هنوز هم مکان های زیادی در آمریکا وجود دارد که متعرض همجنس بازان و دو جنسی های آمریکایی می شوند و آنان را هدفِ اذیت و آزار و خشونت قرار می دهند.

مثلاً شما مشاهده کرده اید که یک نامزد جمهوریخواه در برابر یک دادگاه در ایالت کنتاکی ایستاد و از مردم خواست که برای مقاومت در برابر حکم صادره از سوی دیوان عالی آمریکا به وی بپیوندند. آنان یکی از منشی های دولتی در این ایالت را تحسین می کردند که با قانون شکنی، سایر آمریکایی ها (یعنی همجنس بازان) را از دستیابی به حقوق برابر ازدواج شان برپایه قانون اساسی آمریکا محروم می کرده است.

به عنوان مثالی دیگر، جمهوریخواهان در ایالت ایندیانا - تحت لوای آزادیِ دینی - به شرکت ها اجازه داده اند که به همجنس بازان خدمات ارائه نکنند. این حاوی پیامی منفی برای جوانان همجنس باز آمریکایی است مبنی بر این که شما یک شهروند واقعی آمریکایی نیستید و ما از شما در این کشور استقبال نمی کنیم و پذیرای شما نیستیم. وی خطاب به حضار در مرکز کمیپین حقوق بشر گفت: شما بهتر از من از موانعی که سر راه این مسئله (حقوق برابر برای همجنس بازان) وجود دارد، آگاه هستید. وی سپس تأکید کرد: من نامزد ریاست جمهوری شدم تا تمام این موانع را - یکباره و برای همیشه - بردارم و به این تبعیضات (علیه همجنس بازان) خاتمه دهم.
 
منبع: خبرآنلاین