آل سعود هنوز هم به شیوه برگزاری حج افتخار میکند!
به رغم جان باختن صدها تن از حجاج خانه خدا در نتیجه سهل انگاری‌ها و سوء تدبیرهای ریاض در فریضه حج، ولیعهد عربستان مدعی شد: عربستان تمام تلاش خود را در راستای خدمت به حرمین شریفین و استقبال از زائران آن معطوف کرده است.

افتخار آل سعود به شیوه برگزاری حج!

محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان با بیان اینکه عیدقربان با پنجاه و هشتمین جشن ملی عربستان همزمان شده بود، مدعی شد:" جشن ملی عربستان در واقع جشنی برای تمامی مسلمانان است.این جشن آغاز تاریخی حکومتی "مبارک" است که "تمام تلاش خود را در راستای خدمت به حرمین شریفین و استقبال از زائران آن در طول سال معطوف کرده و تمام امکانات و توانایی‌های خود را برای ابلاغ این پیام بزرگ اسلام به کار می‌گیرد"!

حجاج پیش از حکمرانی آل سعود، در سفری پرخطر و مرگ آفرین خود را به اماکن مقدس می‌رساندند و طبق اظهارات مورخان تعدادی در این راه مفقود شده و یا جان خود را از دست می‌دادند.

وی تاکید کرد: این روز برای همه مسلمانان که به یاری خدا و تحت نظارات ملک سلمان بن عبدالعزیز با "راحتی هرچه بیشتر و سهولت و امنیت" می‌توانند مناسک حج را ادا کنند نیز جشن است!عربستان در دوره پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز شاهد پیشرفت شکوفایی و رشد بیشتری خواهد بود و به تمامی امور اسلامی توجه بیشتری خواهد شد!

منبع: ایسنا