حکم اعدام شبکه العالم صادر شد
یک نویسنده و تحلیل گر بحرینی گفت که اگر اختیار داشت حکم اعدام فوری شبکه خبری العالم را صادر می کرد!

شبکۀ العالم تحریک به ارتکابِ جنایت های مختلف

یوسف الحمدان نویسنده روزنامه الایام در مطلبی که تارنمای این نشریه امروز( سه شنبه) آن را منتشر کرد، با طرح ادعاهای واهی علیه العالم و شبکه های حامی مقاومت برعلیه رژیم صهیونیستی نوشت: اگر اختیاری داشتم، فوراً برای همه شبکه های ماهواره ای تروریستی که در تحریک به ارتکابِ جنایت های مختلف دست دارند، حکم  اعدام صادر می کردم و پیشاپیش همه این شبکه ها، شبکۀ العالم است.

افشا شدن فعالیت های گسترده عربستان سعودی در یمن و حمایت آنان از تروریست ها در عراق، سوریه و سایر مناطق و همچنین انعکاس اخبار جنایت های رژیم آل خلیفه در بحرین علیه مردم آن کشور، موضوعی است که مزدوران ریاض و منامه را عصبانی کرده و آنها را گاه به بیان مطالبی دور از ذهن وادار می کند.

هجوم زنجیره ای دستگاه دیپلماسی و رسانه های عربستان، بحرین و برخی دیگر کشورها علیه شبکه العالم، بخصوص پس از پوشش گسترده اعتراض های منطقه ای و بین  المللی به اعدام شیخ نمر باقر النمر درهفته های اخیر افزایش یافته است.

پیش از این طارق آل شیخان دبیرکل شورای روابط بین الملل کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس( کوگر) هم در مطالبی دنباله دار در روزنامه بحرینی (البلاد) پیشنهادهایی از جمله مصاحبه نکردن نخبگان عرب با العالم، تحریم برنامه های این شبکه توسط مخاطبان عرب و متحد شدن کشورهای عربی برای مقابله با تاثیر شبکه العالم در این کشورها را مطرح کرده بود.

مقام های عربستانی و بحرینی دراقدامی هماهنگ دسترسی مردم این کشورها به شبکه و سایت العالم را قطع کرده و تلاش آنان برای انجام اقدام های مشابه در سایر کشورهای عربی هم ادامه دارد.

 

منبع: مهر