فروش اینترنتی قورباغه برای مقابله با بیماری معروف
دولت آرژانتین اعلام کرد فروش قورباغه به صورت اینترنتی و با قیمت پایین (حدود 100 پزو معادل تقریبا 4 هزار تومان) به منظور مبارزه بیولوژیکی با پشه ناقل ویروس زیکا در این کشور را آغاز کرده است.

پناه بردن به قورباغه برای مقابله با زیکا

دولت آرژانتین اعلام کرد فروش قورباغه به صورت اینترنتی و با قیمت پایین (حدود 100 پزو معادل تقریبا 4 هزار تومان) به منظور مبارزه بیولوژیکی با پشه ناقل ویروس زیکا در این کشور را آغاز کرده است.برآوردهای مسئولان آرژانتینی نشان می دهد که به علت ترس مردم از ابتلا به ویروس زیکا، قیمت قورباغه به 27 دلار رسیده است و بسیاری از مردم ترجیح می دهند به جای سموم ضد حشرات که قیمت آن به 40 دلار نیز می رسد از این جایگزین بیولوژیکی برای مبارزه با پشه ناقل زیکا استفاده کنند.

روزنامه ای.بی. سی. کالر آرژانتین نوشته است، دولت آرژانتین در اینترنت پایگاهی برای خرید قورباغه با این تبلیغ ایجاد کرده است: قورباغه برای مقابله با زیکا و تب دانگی بخر...

ویروس ناشی از این پشه همچنان به سرعت در سراسر قاره آمریکا گسترش می یابد.تنها در کلمبیا از مجموع 31 هزار و 555 مورد ابتلا به بیماری زیکا، 5 هزار و 13 تن بانوان باردار هستند.هنوز بسیاری از علل و آثار بیماری زیکا ناشناخته باقی مانده است از جمله اینکه آیا این ویروس واقعا موجب میکروسفالی می شود.

 

منبع: ایرنا