ترامپ:‌ همه می‌دانند کلینتون با روس‌ها تبانی کرد نه من
رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد، "همه می‌دانند" او حین انتخابات ۲۰۱۶ با روسیه تبانی نکرد و در عوض، هیلاری کلینتون با کرملین همکاری کرد.

هیچ‌گونه تبانی میان روسیه و ترامپ وجود نداشته اما...

به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در پیامی توئیتری نوشت: با گذشت چندین ماه بررسی هزینه‌بر، همه اتفاق‌نظر دارند که هیچ‌گونه تبانی میان روسیه و ترامپ وجود نداشته بلکه هیلاری کلینتون تبانی کرد. این تاکید ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که تحقیقات شورای ویژه به ریاست رابرت مولر در جریان است تا مشخص شود آیا مقام‌های کمپین ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ با روس‌ها همکاری داشته‌اند یا خیر. این تحقیقات همچنین درباره این مساله است که آیا ترامپ برای مانع‌تراشی در روند اجرای قانون تلاش کرده است یا خیر.

پرونده‌های متعددی درباره مداخله روسیه در این انتخابات باز شده است؛ از جمله تحقیقات کمیته قضایی سنا و کمیته اطلاعات سنا. ادعاهای ترامپ پس از آن مطرح شد که دیلی بیست چهارشنبه گزارش داد یک شرکت اطلاعاتی که برای کمپین ترامپ کار می‌کرد با ویکی‌لیکس در تماس بوده تا به ایمیل‌های پاک شده کلینتون دسترسی پیدا کند. جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس پس از انتشار این گزارش آن را تایید کرد.

در همین حال جمهوری‌خواهان به گزارشی از واشنگتن پست استناد کردند که گزارش داد کمپین هیلاری کلینتون و کمیته ملی دموکراتیک میلیون‌ها دلار برای پرونده‌ای از اتهامات رسوایی‌آور درباره ترامپ و ارتباط او با روسیه پول داده‌اند. پس از آن ترامپ این "پرونده جعلی" را مورد نکوهش قرار داد و گفت که این اساس "کل جار و جنجال‌ها درباره روسیه" است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir