علت لغو جشن‌های کریسمس در فلسطین
طوایف مسیحی در سراسر فلسطین در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، جشن‌های کریسمس را لغو کردند.

لغو جشن های کریسمس در فلسطین در اعتراض به تصمیم ترامپ

به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، گروه‌های مسیحی ساکن بیت لحم در اعتراض به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس، مراسم جشن کریسمس در میدان کلیسای المهد را لغو و تنها به انجام مراسم مذهبی و گردهمایی در شب کریسمس اکتفا کردند.

به دلیل وجود ایست‌های بازرسی اسرائیلی‌ها در اطراف شهر بیت لحم، امسال تعداد فلسطینی‌هایی که توانستند خود را برای جشن کریسمس به بیت لحم برسانند، به صورت چشمگیری کاهش داشت. همچنین مسیحیان ساکن نوار غزه همانند مسیحیان ساکن بیت لحم جشن کریسمس خود را لغو کرده وتنها به انجام آیین مذهبی خود و دعاهای عمومی در کلیسا اکتفا کردند.

شهر بیت لحم روز یکشنبه شاهد برگزاری مراسم جشن کریسمس در فضایی خاص بود که اثرات چالش تصمیم ترامپ درباره قدس بر آن کاملا مشهود بود.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره خاطرنشان کرد، چهره‌های مذهبی و سیاسی فلسطین با حضور در کلیسای المهد، این پیام آشکار را به رئیس جمهوری آمریکا دادند که قدس شهری عربی، اسلامی، مسیحی و پایتخت ابدی کشور فلسطین است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر مسؤولان خارجی از جمله وزیر خارجه مالت در آیین مذهبی مسیحیان در شب گذشته شرکت کردند.

در مقابل سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی از استقرار یگان‌های بیشتر در قدس اشغالی و مسیرهای عبوری تا بیت لحم خبر داد. این افسر اسرائیلی وقوع اتفاقاتی در جشن کریسمس در بیت لحم را به رغم تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس بعید دانست و مدعی شد، این استقرار نظامی در راستای سهولت بخشیدن به رفت و آمد گردشگران و بازدیدکنندگان به شهر فلسطین در جنوب کرانه باختری انجام شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir