علت لغو سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس
روزنامه دیلی میل نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سفر ماه آینده خود را به انگلیس لغو کرد.

سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس لغو شد

روزنامه دیلی میل نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سفر ماه آینده خود را به انگلیس لغو کرد. این روزنامه انگلیسی گزارش داد که، قرار بود ترامپ برای اولین بار، پس از رسیدن به ریاست جمهوری در ماه فوریه به لندن سفر کند، اما اینک دلسرد شده است.

تاریخ جدیدی برای سفر ترامپ به انگلیس اعلام نشده است، اما به نظر می رسد این مساله باعث سردی روابط دو طرف شود.

یک منبع آگاه گفت، ترامپ که قرار بود ساختمان جدید سفارت آمریکا را رسما افتتاح کند، دیدارش را به دلیل نارضایتی از ترتیبات سفر لغو کرده است. این در حالی است که ترامپ ماه گذشته به ترزا می نخست وزیر انگلیس گفته بود که در سال جدید میلادی به انگلیس سفر خواهد کرد.

مقدمات سفر کاری ترامپ به لندن برای افتتاح ساختمان جدید سفارت آمریکا فراهم شده بود، اما دیلی میل اطلاع یافته است که در غیاب ترامپ، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا این ساختمان را افتتاح خواهد کرد. این ساختمان به هزینه 750 میلیون پوندی احداث شده است.

قرار بود ترامپ 26 و 27 فوریه (هفتم و هشتم اسفند ماه) به لندن سفر کرده و با ترزا می دیدار کند. انگلیس منتظر بود این تاریخ در هفته جاری نهایی شود.

ترامپ پیشتر نسبت به احتمال بروز اعتراض های گسترده علیه سفرش به لندن ابراز نگرانی کرده بود. وی چند ماه پیش به ترزا می گفته بود تا زمانی که مردم انگلیس از سفر حمایت نکنند به آن کشور نخواهد رفت.

ترامپ در ماه نوامبر، توئیت گروه راست افراطی و ضداسلامی بریتانیا اول در انگلیس را بازنشر داد که این اقدام با انتقاد نخست وزیر انگلیس مواجه شد. می اعلام کرده بازنشر توئیت این گروه اقدام اشتباهی بود.

ترزا می همچنین از تصمیم ترامپ برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. وی گفت که این تصمیم، کمکی به چشم انداز صلح در منطقه نمی کند.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس ماه گذشته از هوادارانش خواست که در صورت سفر ترامپ به انگلیس، پیام روشنی» به او بدهند که این مساله احتمال بروز تظاهرات گسترده را افزایش داد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir