استفاده از سلاح شیمیایی توسط تروریست ها در سوریه
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با دادن وعده آزادی «جولان» و «عفرین» اعلام کرد که زنگ آزادی غوطه شرقی دمشق به صدا در آمده و سوریه همه خاک اشغالی خود را آزاد خواهد کرد.

افشای دو سناریو شیمایی و تبلیغاتی علیه دمشق

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، سه‌شنبه شب در جلسه شورای امنیت درباره کشورش گفت که «زنگ آزادسازی کامل غوطه شرقی به صدا درآمده» و سوریه نمی‌پذیرد که عناصر تروریستی در خاکش باشند و بزودی همه خاک اشغالی خود از جمله جولان، عفرین، رقه و ادلب را آزاد خواهد کرد.

الجعفری با بیان اینکه فقط دو عضو شورای امنیت اکنون در دمشق سفارتخانه باز دارند و توصیف آنان از وضعیت انسانی سوریه دقیق‌تر بود، گفت «همانطور که در اواخر سال 2016 به مردم خود وعده داده‌ بودیم که دولت سوریه بخش شرقی شهر حلب را از وجود گروه‌های تروریستی مسلح پاک می‌کند، و این کار را کرد... امروز به مردم خود نوید می‌دهیم که زنگ آزادی کامل غوطه شرقی به صدا در آمده... و به آنان مژده می‌دهیم که جولان، عفرین، رقه و ادلب و وجب‌به‌وجب خاک اشغالی خود را از وجود عناصر مسلح و نیروهای اشغالگر... پاک خواهیم کرد».

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه «اگر فداکاری ارتش سوریه و حمایت مردم و برحق بودن مسئله ما و اگر حمایت متحدان و دوستان نبود... این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد... حقایقی که در دوره اخیر در عملیات آزادسازی غوطه شرقی از گروه‌های تروریستی فاش شده بار دیگر ثابت کرد که پیشتر از ابتدای این جنگ تروریستی جهانی، بارها آن را به شما گفته بودیم؛ جنگی که عربستان و قطر و اسرائیل و ترکیه و آمریکا و انگلیس و فرانسه علیه سوریه به راه انداختند...».

تمایل دارم به حامیان تروریسم که برخی آنان در این سالن حضور دارند بگویم که طرح مفلسانه‌تان که هفت سال است دارید اجرایش می‌کنید تا تروریست‌ بودن برخی گروهک‌های تکفیری را مخفی کنید و آنان را به جای معارضان میانه‌رو سوریه جا بزنید، شکست خورده و غوطه سقوط نکرد آنطور که نماینده آمریکا گفت، بلکه آزاد شد همانطور که شرق حلب را آزاد کردیم و آنکه در غوطه شرقی سقوط کرد، ترورسیم بود...».

بشار الجعفری با انتقاد از جانبداری سازمان ملل از گروه‌های مسلح در سوریه در گزارش‌هایش، ابراز امیدواری کرد که «سازمان ملل رفتار خود را که در دیگر مناطق نشان داده، تکرار نکند» و شیوه جدیدی را بر اساس منشور خود و قوانین بین‌الملل در پیش بگیرد.

عملیات پاکسازی غوطه شرقی از گروههای تروریستی از بیستم بهمن ماه گذشته آغاز شده و پس از پاکسازی بخش جنوبی آن، اکنون مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد و در صورتی که «دوما» آزاد شود، کل غوطه شرقی بعد از چندین سال از اشغال تروریست‌ها آزاد می‌شود.

استفاده از سلاح شیمیایی توسط تروریست‌ها

نماینده سوریه در سازمان ملل با انتقاد از حملات کشورهای حامی تروریسم در سوریه گفت که برخی از این کشورها به گروههای تروریستی تحت حمایت خود دستور داده‌اند تا از سلاح شیمیایی استفاده کنند در سوریه تا شواهدی ساختگی برای متهم کردن دولت سوریه بسازند... جدیدترین اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم نشان می‌دهد که سناریو دیگری سازمان‌های اطلاعاتی این کشورها با افراد موسوم به «کلاه سفیدها» در حال اجرا دارند که قرار است نزدیک خط حائل در جولان اشغالی اجرا شود؛ جایی که گروههای تروریستی گازهای سمی را علیه مردم «الحاره» استفاده خواهند کرد و بعد از آن مجروحان را به بیمارستان‌های دشمن اسرائیلی منتقل می‌کنند و خودتان می‌توانید حدس بزنید که پزشکان نیروهای اشغالگر اسرائیلی آنگاه چه خواهند گفت.

 اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که سناریو دیگری در دو روستای الهابط و قلب لوزه در ریف ادلب در حال آماده‌سازی است چرا که دو خودرو پخش زنده در آنجا دیده شده و کارشناسانی با ملیت‌های مختلف در کنار کادری از زنان و کودکانی از اردوگاه‌های مرزی سوریه و ترکیه در حال آماده شدن هستند. این اطلاعات مهم را بر عهده شورای امنیت می‌گذارم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com