مرگ چند ایرانی در حمله هوایی امروز صبح به فرودگاه «تیفور»
دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی درباره حمله موشکی به پایگاه هوایی حمص نوشت: چند ایرانی هم در این حمله هوایی جان خود را از دست دادند.

کشته شدن ۱۴ نفر در حمله به پایگاه هوایی حمص

رویترز با اشاره به گزارش تلویزیون سوریه نوشت: «گروه‌دیده‌بان حقوق بشر در سوریه اعلام کرده که ۱۴ نفر در اثر حمله موشکی به پایگاه هوایی حمص جان خود را از دست دادند که در میان آنها چند ایرانی هم حضور داشتند.»

چندین موشک، بامداد امروز- دوشنبه- به سمت فرودگاه «تیفور» در حومه حمص واقع در غرب سوریه شلیک شد که در پی آن شماری کشته و زخمی شدند.

این گزارش‌ها حاکیست که سامانه دفاع هوایی این کشور فعال شده و موشک‌های مهاجم را سرنگون کردند.

تلویزیون سوریه نیز از شنیده شدن صدای بلند انفجارهایی در فرودگاه «تیفور» در شهر حمص در ساعات نخست دوشنبه خبر داد.

طبق گزارش المیادین، موشک‌های شلیک‌شده به سوی فرودگاه «تیفور» در ریف حمص از حریم هوایی منطقه «کسروان» و «البقاع» در لبنان عبور کرده و به خاک سوریه رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گفته که گزارش‌ها از انجام حملات هوایی آمریکا به نیروهای دولتی سوریه صحت ندارد.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد، وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) از تائید گزارش‌ها در مورد نقش‌داشتن در حمله احتمالی به فرودگاه «تیفور» خودداری کرده‌ است.

«کریستوفر شروود» یک سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش آمریکا حمله‌ای هوایی در سوریه انجام نداده است.

این سخنگو افزود: «با این حال ما اوضاع را دنبال می‌کنیم و از تلاش‌های جاری دیپلماتیک برای مسئول شناختن کسانی که در سوریه یا سایر نقاط از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند حمایت می‌کنیم.»

گزارش رسانه‌های دولتی سوریه در مورد «حمله» به پایگاه هوایی در حمص، چندی پس از آن منتشر می‌شود که شورشیان سوری در دوما، ارتش سوریه را به انجام حملات شیمیایی به این شهر متهم کردند. دمشق این اتهام‌ها را رد کرده‌ است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته در پیام‌های توییتری، روسیه و ایران را مسئول حملات شیمیایی ادعایی در دوما دانست و گفت سوریه «بهای سنگینی» خواهد پرداخت.

پایگاه تیفور موسوم به «التیاس» در نزدیکی شهر باستانی «پالمیرا» در مرکز سوریه قرار دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com