حمله به سوریه ثابت کرد مسکو و دمشق در یک جبهه علیه تروریسم هستند
رئیس جمهور سوریه گفت حمله سه‌گانه غرب به سوریه همسو با تلاش‌های آنها در شورای امنیت برای گمراه‌سازی‌ و دروغ‌پراکنی‌ علیه روسیه و سوریه است.

دیدار اسد و حزب حاکم روسیه

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه (یکشنبه) میزبان هیات حزب روسیه متحد، حزب حاکم در روسیه بود.

دو طرف در این دیدار درباره تحولات سوریه و حمله سه‌گانه غرب به سوریه و نیز روابط تاریخی دو کشور سوریه و روسیه و راه‌های تقویت این روابط در تمامی زمینه‌ها گفتگو کردند.

بشار اسد در دیدار با یک هیات روسی اظهار داشت: حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه همسو با گمراه‌سازی‌ها و دروغ‌پراکنی‌های این کشورها در شورای امنیت علیه سوریه و روسیه بوده و بار دیگر ثابت کرد که این دو کشور در یک جبهه مشترک نه تنها برای مبارزه با تروریسم بلکه برای حمایت از قوانین بین‌المللی موجود براساس احترام به اصل حاکمیت ملی کشورها و خواست ملت‌ها هستند.

رئیس جمهور سوریه درباره روابط دوجانبه دمشق و مسکو به لزوم تعیین راهکارهایی برای آغاز همکاری‌های اقتصادی دو کشور به ویژه در زمینه بازسازی سوریه اشاره کرده و همزمان بر اهمیت همکاری‌های پارلمانی موجود میان دو طرف در محافل بین‌المللی به ویژه در شرایط حاضر که شاهد ترسیم نقشه سیاسی جدیدی برای جهان هستیم، تاکید کرد.

در مقابل اعضای هیات روسی ضمن تاکید بر موضعگیری کشورشان در حمایت از سوریه در این جنگ، به شدت حمله اخیر به سوریه را محکوم کردند و آن را نقض آشکار منشورهای بین‌المللی در شرایطی دانستند که مردم سوریه برای برقراری دوباره ثبات و حرکت در مسیر بازسازی‌ها تلاش می‌کنند.

همچنین آنها تایید کردند، روسیه به دنبال تقویت و گسترش همکاری‌هایش با سوریه در زمینه اقتصاد، بازسازی‌ها و امضای توافقنامه‌هایی میان شهرها و اقلیم‌های دو کشور است.

هیات روسی به ریاست آندریه تورچاک، معاون رئیس پارلمان روسیه و تعدادی از نمایندگان پارلمان این کشور بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir