سخنرانی سید حسن نصرالله پس از پیروزی حزب الله در انتخابات لبنان
«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به انتخابات پارلمانی این کشور ، آن را پیروزی سیاسی بزرگ برای مقاومت خواند.

 نصرالله: انتخابات پیروزی بزرگ برای مقاومت بود

وی عصر دوشنبه در سخنرانی که از شبکه تلویزیونی المنار پخش می شد،انتخابات را دستاورد بزرگ ملی برای لبنان دانست و گفت: این دستاورد بزرگ برای رئیس جمهوری و دولت بود. این دستاوردی برای همه نیروهای سیاسی و اقشار ملت لبنان بود که همکاری کردند که انتخابات برگزار شود.

انتخابات پارلمانی لبنان روز یکشنبه 16 اردیبهشت برگزار شد. بر اساس آمار اولیه حزب الله و همپیمانانش توانسته اند بیش از نیمی از 128 کرسی پارلمان را بدست آورند.

نصرالله با اشاره به برگزاری انتخابات بر اساس الگوی «نسبیت» گفت: قانون نسبیت فرصت بزرگی برای بسیاری از قدرت های سیاسی و شخصیت ها است که شرکت کنند و سهم خود را بگیرند. باید این قانون را مورد نظر قرار دهیم و جایز نیست که بازگشت به گذشته داشته باشیم. قانون نسبی بهتر است و فرصت های واقعی می دهد.

وی تاکید کرد که نباید به قانون انتخابات مبتنی بر الگوی «اکثریت» برگردیم.

نصرالله وضعیت امنیت انتخابات را بسیار خوب توصیف کرد و گفت:حکومت و دولت لبنان توانست در یک روز در سراسر لبنان انتخابات برگزار کند که این دستاوردی بزرگ برای دولت و ارتش و حکومت است.

دبیرکل حزب الله هدف نخست این حزب در انتخابات را تعداد نمایندگان بیشتر در پارلمان عنوان کرد و گفت: این مساله برای حمایت سیاسی از مقاومت لازم است و از این طریق می توانیم حضور گسترده ای در نهادهای کشور و دولت داشته باشیم.

وی تشکیل فراکسیون قوی را هدف دوم حزب الله در انتخابات دانست و گفت: از این طریق می توانیم برنامه انتخاباتی خود را اجرا کنیم از جمله اصلاحات و مبارزه با فساد و .. که درباره آن صحبت کرده ایم.

براساس نتایج اولیه منتشر شده می توان گفت که آنچه بدنبال آن در مبارزات انتخاباتی و ائتلاف های خود داشتیم، بدست آوریم.

این امر به یاری خداوند و یاری مردم و وفاداران صورت گرفت. می توانیم امروز با درجه بالایی از اطمینان و یقین صحبت کنیم. ما می توانیم بگوییم که ترکیب مجلس جدید ضمانت و قدرت بزرگی برای حمایت از این گزینه راهبردی (مقاومت) است.

نصرالله بر مثلث «ارتش، ملت و مقاومت» تاکید کرد و گفت: حضور نمایندگی قوی در مجلس آینده می تواند به تحقق برنامه های انتخاباتی ما کمک کند.

در طول سال های گذشته، با اعمال فشار، اتهامات و شایعات علیه ما مطرح کردند و رسانه های عربی خصوصا کشورهای عرب حوزه خلیج فارس این اتهامات را جدی گرفتند و تلاش کردند که به چهره ما خدشه وارد کنند و حمله و فشار اقتصادی و اجتماعی وارد کردند و به همپیمانان فشار وارد کردند که هدف از همه اینها این بود که ما را مایوس کنند و خسته کنند که تا بدنبال گزینه دیگری باشیم.

نصرالله با اشاره به کنفرانس های برگزار شده در مناطق مختلف جهان برای یافتن راهی برای ضربه زدن به مقاومت گفت که آنها در نتیجه به این منطقه رسیدند که باید به بستر حامی مقاومت ضربه بزنند و برای آن هم هزینه های زیادی کردند.

وقتی زمان انتخابات رسید، می خواستند با کسب کرسی از مناطق حامی مقاومت از جمله بعلبک و هرمل به نفع خود، از آن به عنوان دستاویزی استفاده کنند تا با آن به حزب الله حمله کنند، اما این نقشه شکست خورد و این نقشه نتایج معکوس داد زیرا میزان مشارکت بویژه در بعلبک و هرمل بیشتر از قبل شد و آنها از مقاومت حمایت بیش از پیشی کردند.

نصرالله تاکید کرد که این میزان مشارکت عالی پاسخ مستقیم به کسانی بود که تلاش می کردند که بگویند که حزب الله در بستر حامی خود ضعیف و مایوس شده است.
دبیرکل حزب الله در بخش دیگر سخنانش گفت: انتخابات تمام شد و نتایج هرچه بود این است که یک واقعیت در کشور است که همه به هم نیاز دارند. کسی نمی تواند کسی را کنار بزند. شاید اختلافات داشته باشیم حتی در سطح راهبردی اما می خواهیم مشکلات خود را حل کنیم و دستاوردهای خود را حفظ کنیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir