درگیری شدید بین نیروهای اماراتی و قطری
درگیری شدید بین نیروهای اماراتی و قطری در شهر «تعز» واقع در جنوب یمن با استفاده از انواع سلاح های سنگین و متوسط همچنان ادامه دارد.

بر اثر این درگیری چندین نفر از طرفین کشته و زخمی شده اند

روز سه شنبه رسانه های محلی به نقل از منابع محلی و پزشکی یمن گزارش دادند: درگیری نیروهای اماراتی و قطری از شب گذشته(دوشنبه) آغاز شد و تا کنون بر اثر این درگیری چندین نفر از طرفین کشته و زخمی شده اند.

اهالی شهر تعز نیز به خبرنگار المیادین گفتند که تشنج زیادی بر محله های شهر تعز حاکم است و صدای شلیک گلوله از محله های مختلف شهر شنیده می شود و این در حالیست که تاکنون علل درگیری میان نیروهای متجاوز اماراتی و قطری به یمن مشخص نشده است.

در درگیری میان نیروهای اماراتی و قطری همچنین دو تن از نیروهای عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

رسانه های محلی شهر تعز نیز به نقل از شاهدان عینی گفتند، درگیری میان نیروهای اماراتی و قطری در پی تهاجم افراد مسلح در روز گذشته به 'معین الدهبلی' استاندار استان تعز و 'محمد قاید الطاهری' محافظ وی رخ داد.

در این حادثه تیراندازی الدهبلی زخمی اما محافظ وی کشته شد.

شهر تعز در تصرف دولت مستعفی و فراری عبد ربه منصور هادی و نیروهای متجاوز ائتلاف عربی است.

برخی رسانه ها نیز پیشتر از حمله نظامیان اماراتی مستقر در یمن به دیگر همپیمان این کشور از جمله عربستان خبر داده بودند.

عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی متشکل از امارات، قطر، کویت، بحرین و نیز همراهی مراکش، مصر، اردن و سودان و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین سال 1394 به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری به قدرت و مقابله با جبهه مقاومت مردمی یمن به این کشور حمله کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir