بشار اسد: ایران و روسیه تصمیم‌گیرنده در سوریه نیستند
بشار اسد در مصاحبه خود گفته است: "روسیه به هیچ وجه با هیچ طرفی که مقابل سوریه ایستاده، خواه سیاسی یا نظامی هماهنگی نکرده است.

بشار اسد به مواردی از اختلاف میان کشورش با ایران و روسیه اشاره کرد

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در اولین مصاحبه خود با یک رسانه بریتانیایی در سه سال اخیر گفته است روسیه و ایران به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور دارند؛ اما حضور آمریکا و بریتانیا در کشورش " قانونی" نیست و آن را "تهاجم" خوانده است.

به گزارش بی بی سی، بشار اسد در مصاحبه‌ای که هفته‌نامه بریتانیایی "میل آن ساندی" ( Mail on Sunday) منتشر کرده گفته است روسیه تصمیم گیرنده اصلی در کشورش نیست و "دولت سوریه مستقل از متحدان ایرانی و روسی خود عمل می‌کند."

او در این مصاحبه البته با تقدیر از حمایت روسیه، از اقدامات نظامی آمریکا و بریتانیا در کشورش انتقاد کرده و این دو کشور را به نقض "تمامیت ارضی" سوریه متهم کرده است.

بشار اسد گفته: "برای بیش از شش یا نزدیک هفت دهه ما روابط خوبی با روسیه داشته‌ایم. هیچوقت در این مدت روس‌ها؛ حتی اگر اختلافی هم وجود داشته؛ سعی نکرده‌اند چیزی را به ما تحمیل کنند."

رئیس جمهوری سوریه در بخشی از گفتگوی خود که متن کامل آن را خبرگزاری دولتی سانا در سوریه منتشر کرده به مواردی از اختلاف کشورش با روسیه و ایران اشاره کرده است.

او گفته: "ممکن است که اختلافات بین روسیه، سوریه یا ایران، سوریه یا ایران و روسیه وجود داشته باشد. ممکن است که اختلافات بین این دولت‌ها وجود داشته باشد؛ این بسیار طبیعی است. اما در پایان تصمیم در سوریه گرفته می‌شود و آنچه که انجام می‌شود تصمیمی سوری است."

بشار اسد در مصاحبه خود گفته است: "روسیه به هیچ وجه با هیچ طرفی که مقابل سوریه ایستاده، خواه سیاسی یا نظامی هماهنگی نکرده است؛ این یک تناقض است زیرا چطور [این طرفها] می‌توانند به ارتش سوریه برای پیشروی کمک کنند و همزمان با دشمنان ما برای از بین بردن ارتش ما همکاری کنند؟"

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: asriran.com