اظهارات ترامپ خشم ژاپن را هم برانگیخت
ژاپن پس از کره جنوبی به اظهارات روز گذشته ترامپ مبنی بر توقف رزمایش در شبه جزیره کره واکنش نشان داد.

خشم ژاپن از احتمال توقف رزمایش‌های آمریکا

وزیر دفاع ژاپن امروز (چهارشنبه) در واکنش به صحبت‌های روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر توقف مانورهای نظامی آمریکا با کره جنوبی واکنش نشان داد و گفت که این رزمایش ها برای امنیت منطقه شرق آسیا حیاتی است.

ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن به خبرنگاران گفت: ما به دنبال تفاهم و درکی از این موضوع بین  ژاپن، کره جنوبی و آمریکا هستیم.

اونودرا گفت که ژاپن به برگزاری رزمایش‌های خود با آمریکا ادامه می‌دهد و به برنامه‌های خود برای افزایش دفاع خود علیه حملات احتمالی بالستیک از سوی کره شمالی پایبند خواهد ماند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که ترامپ پس از دیدار تاریخی با رهبر کره شمالی در سنگاپور امتیازات فوق‌العاده‌ای را به وی پیشنهاد داد.

مایکل هیدن مدیر اسبق سازمان سیا تصمیم دونالد ترامپ برای تعلیق رزمایش‌های نظامی مشترک در شبه جزیره کره را "امتیاز بسیار چشمگیر" آمریکا به کره شمالی ارزیابی کرد.

وی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: ترامپ قطعا به این نتیجه رسیده که برای حفظ این روند رو به جلو [مذاکره با کره شمالی] باید امتیاز بدهد.
ژاپن تنها کشوری نبود که به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد.

مدیر اسبق سیا گفت: تمام نیروی دفاعی کره جنوبی به توانمندی ما در جنوب تکیه دارد. ضمن اینکه کره شمالی می‌داند ما توانایی گسیل داشتن سریع نیروهای نظامی به شبه جزیره برای دفاع از کره جنوبی را داریم.

وی افزود: وقتی ترامپ از واژه "تحریک‌آمیز" برای توصیف رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا-کره جنوبی استفاده می کند متاسفانه این یعنی به نفع ماشین تبلیغاتی کره شمالی کمک می‌کند.

به دنبال اعلام دونالد ترامپ مبنی بر تعلیق رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا در شبه جزیره کره فرماندهی نیروهای آمریکا در کره جنوبی اعلام کرد هنوز هیچ دستور العملی در این زمینه از مقامات ارشد آمریکایی دریافت نکرده است.

این فرماندهی تاکید کرده است: در هماهنگی با شرکایمان (نظامیان کره جنوبی) ما همچنان به وضعیت نظامی کنونی تا دریافت دستورالعمل جدید از وزارت دفاع (پنتاگون) ادامه خواهیم داد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com