پیش‌ شرط‌های پمپئو برای مذاکره آمریکا با مقامات ایران
«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از اظهارات رئیس کاخ سفید مبنی بر آمادگی برای دیدار و مذاکره بدون پیش شرط با رهبران ایران حمایت کرد

شروط پمپئو برای مذاکره آمریکا با ایران

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از اظهارات رئیس کاخ سفید مبنی بر آمادگی برای دیدار و مذاکره بدون پیش شرط با رهبران ایران، حمایت کرد؛ اما برخلاف مقام بالادست خود پیش‌ شرط‌هایی برای انجام این دیدار گذاشت.

به گزارش ایرنا، وی در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان بی سی» گفت: ما پیشتر هم این را گفته بودیم. رئیس جمهوری با هدف حل مشکلات، خواستار برگزاری این دیدارها است.

پمپئو گفت: اگر ایرانی‌ها تعهد نشان بدهند که می توانند تغییرات اساسی در رفتار با مردمانشان داشته باشند، رفتارهای سوء خود را کاهش داده و وارد توافقی واقعی در حوزه منع گسترش تسلیحات هسته‌ای شوند، آنگاه می توان برای گفت وگو آماده شد.

این اظهارات برخلاف سخنان ترامپ است که ساعتی پیش خواستار دیدار و مذاکره با مقامات ایران «بدون هیچ پیش‌شرطی» شده بود.


رئیس جمهوری آمریکا در نشستی خبری با نخست وزیر ایتالیا گفت: اگر رهبران ایران بخواهند دیدار کنند، هیچ پیش شرطی هم ندارم و هر وقت بخواهند با آنها دیدار می کنم.

ترامپ در شرایطی از دیدار و مذاکره مجدد سخن می گوید که چند ماه پیش با دهن کجی به جامعه بین المللی، از برجام خارج شده و تحریم ها علیه ایران را بازگردانده بود.

وی هفته گذشته هم پس از یک رجزخوانی توئیتری علیه ایران، برای دستیابی به آنچه که «توافقی واقعی» با تهران خواند، ابراز آمادگی کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir