ترامپ در برنامه زنده تلویزیون ترکیه شادباش گرفت!
به دنبال تشدید تنش ها میان واشنگتن و آنکارا که موجب کاهش ارزش لیر در برابر دلار شده است، برنامه عجیبی حول این محور روی آنتن تلویزیون ترکیه رفت

یک برنامه عجیب روی آنتن تلویزیون ترکیه

به دنبال تشدید تنش ها میان واشنگتن و آنکارا که موجب کاهش ارزش لیر [واحد پول ترکیه] در برابر دلار شده است، برنامه عجیبی روی آنتن تلویزیون ترکیه رفت.

این برنامه تلویزیونی به رغم اینکه ساعات پایانی شب روی آنتن رفت، مخاطبان زیادی داشت. در این برنامه عجیب مردی که ماسک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را به چهره داشت برای دقایقی به اجرای حرکات موزون پرداخت و مجری برنامه ضمن تشویق وی اسکناس های دلار را به عنوان شادباش بر سر او می ریخت.

تعدادی از مخاطبان این برنامه که در استودیو حضور داشتند و ماسک ترامپ را به چهره زده بودند نیز حرکت مرد را تکرار کردند و مجری نیز همچنان به ریختن اسکناس های دلار بر سر آن ها ادامه می داد.

ترامپ در برنامه زنده تلویزیون ترکیه شادباش گرفت!

این برنامه پس از آن در رسانه های آمریکایی انعکاس یافت که یک خبرنگار ترکیه ای با انتشار بخش هایی از برنامه نوشت: «همانطور که ترکیه، دونالد ترامپ را متهم می کند که از روی عمد سعی دارد ارزش لیر را در برابر دلار کاهش دهد تا شاید به اقتصاد ترکیه آسیب بزند، برنامه شبانه تلویزیون ترکیه مردی را با ماسک ترامپ می رقصید را دلار باران کرد! بله واقعا!»

ترامپ در برنامه زنده تلویزیون ترکیه شادباش گرفت!

مشخص نیست مجری تلویزیون چند دلاری بر سر مهمانانش می ریزد!

پس از آنکه دولت آنکارا «اندرو برانسون»، یک کشیش آمریکایی را به اتهام ارتباط با سازمان فتو و دست داشتن در کودتای نافرجام سال 2016 این کشور در بازداشت خانگی نگه داشت و به رغم درخواست آمریکا از آزاد کردن آن خودداری کرد، رئیس جمهور آمریکا نیز تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دو برابر کرد. این اقدام ترامپ باعث شد ارزش لیر در برابر دلار سقوط کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، نیز از مردم این کشور خواست دلار و یورو خود را به منظور حمایت از لیر بفروشند. لیر، پول ملی ترکیه امسال حدود چهل و پنج درصد ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir