کره‌شمالی با ارائه اطلاعات اتمی و نظامی خود به آمریکا موافقت کرد
منابع مطلع اعلام کردند، کره شمالی موافقت کرده تا اطلاعات کلیدی خود درباره کلاهک‌های اتمی و سایت‌های مخفی آزمایش اتمی و موشکی را به آمریکا بدهد

موافقت کره شمالی با در اختیار قرار دادن اطلاعات کلیدی هسته ای اش در دست آمریکا

به نوشته روزنامه Korea Times، یکی از منابع مطلع گفت:‌ کره شمالی قصد دارد تا این اطلاعات را درباره سایت‌های مخفی آزمایش اتمی و همچنین کلاهک‌های اتمی به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفرش به پیونگ یانگ در ماه جاری میلادی ارائه کند.

این منبع مطلع همچنین گفت که این فرصت خوبی است که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی شخصا با پامپئو دیدار کرده و به بررسی چگونگی و زمان توقف برنامه‌های اتمی و تسلیحاتی کره شمالی بپردازد.

یک منبع دیگر که خواست نامش فاش نشود نیز گفت: واشنگتن از دولت پیونگ یانگ خواسته تا لیستی از تمامی موارد مرتبط با ظرفیت‌های اتمی خود را ارائه کند. هنوز مشخص نیست که آیا کره شمالی این درخواست را پذیرفته است یا خیر اما ارائه فهرستی از ظرفیت‌های اتمی شامل سایت‌های آزمایش راهی به سوی پیشرفت مذاکرات خلع سلاح شبه جزیره کره است.

سفر قریب الوقوع وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی پس از اقدامات و تلاش‌ها برای تکمیل روند توقف برنامه‌های اتمی این کشور مورد توافق رهبران آمریکا و کره شمالی در نشست ۱۲ ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور صورت می‌گیرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir