اظهارات ضدایرانی وزیر امور خارجه فرانسه
وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی مداخله‌جویانه اظهار کرد، ایران نمی‌تواند مانع مذاکرات درباره موضوعاتی همچون برنامه موشک‌های بالستیک یا کشمکش‌های خاورمیانه شود

اظهارات مداخله‌جویانه لودریان در قبال ایران

به نقل از روزنامه نیشن، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در نشستی با حضور وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در وین گفت: ایران باید اصول بنیادی برجام را رعایت کند و فکر می‌کنم همین کار را هم می‌کند اما نمی‌تواند از گفت‌وگو درباره مسائل دیگری که نگرانی ما را به دنبال داشته، جلوگیری کند.

هر چند وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در ظاهر در تلاش هستند تا توافق هسته‌ای ایران را حفظ و از آن حمایت کرده و با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مقابله کنند اما در عمل هنوز هیچ گامی برنداشته‌اند و در عین حال از تهران توقع دارند در شرایطی که هیچ یک از طرف‌های ایران عملا به برجام پایبند نبوده، حاضر به گفت‌وگو درباره دیگر موضوعات شود.

در حالی که در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران به موضوعات منطقه‌ای و موشکی اشاره‌ای نشده و محدودیت غنی‌سازی ایران هم به ۱۰ سال محدود شده، اما کشورهای اروپایی و در راس آن‌ها فرانسه، ماه‌ها است که از تلاش برای گفت‌وگو با ایران درباره این مسائل صحبت می‌کند.

لودریان این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه (۸ شهریور) بار دیگر تایید کرد که ایران به مفاد تعهداتش در توافق هسته‌ای متعهد بوده است. آژانش بین المللی انرژی اتمی که نظارت بر اجرای این توافق را بر عهده دارد، تا کنون بیش از 10 بار پایبندی ایران به این توافق را تایید کرده است

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir