ترامپ باز هم یک تصمیم غافلگیرکننده گرفت
نشریه وال استریت ژورنال به نقل از مقام های دولت ترامپ گزارش داد که مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه (به وقت محلی) بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را اعلام می کند

تصمیم ضدانسانی تازه در کاخ سفید

نشریه وال استریت ژورنال به نقل از مقام های دولت ترامپ گزارش داد که مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه (به وقت محلی) بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را اعلام می کند.

 وال استریت ژورنال با اعلام این خبر افزود که براساس متنی که از سخنرانی روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید رویت کرده، وی قصد دارد بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین را اعلام کند.

براساس این گزارش، در سخنرانی بولتون آمده است: وقتی که فلسطینیان آغاز مذاکرات مستقیم و معنی دار با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را رد می کنند، دولت ترامپ این دفتر را باز نگه نمی دارد.

وال استریت ژورنال همچنین گزارش داد که آمریکا قصد دارد دیوان بین المللی کیفری را در صورت تحقیق درباره جنایت های آمریکا در افغانستان و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تهدید به تحریم کند.

در متن سخنرانی بولتون تاکید شده است که اگر دادگاه (بین المللی کیفری) در تعقیب آمریکا، اسرائیل یا دیگر متحدان ایالات متحده باشد، واشنگتن ساکت نمی نشیند.

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنین قصد دارد قضات و دادستان های دیوان بین المللی کیفری را تهدید به ممنوعیت ورود به آمریکا، توقیف سرمایه های آنان و همچنین تعقیب آنان در نظام قضایی این کشور کند.

بولتون معتقد است که آمریکا باید همین کار را با شرکت ها یا کشورهایی که به تحقیقات دیوان بین المللی کیفری علیه آمریکایی ها کمک کنند، انجام دهد.

دیوان کیفری بین‌المللی نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و تجاوز است که مقر آن در لاهه، هلند قرار دارد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir