حمله هکر‌های چینی به نیروی دریایی ارتش امریکا
هکرهای چینی پیمانکاران نیروی دریایی ارتش آمریکا را هدف حملات خود قرار داده اند و توانسته اند ظرف 18 ماه گذشته اطلاعات حساسی را از آنها سرقت کنند

حمله هکر‌های چینی به نیروی دریایی ارتش امریکا

هکرهای چینی پیمانکاران نیروی دریایی ارتش آمریکا را هدف حملات خود قرار داده اند و توانسته اند ظرف 18 ماه گذشته اطلاعات حساسی را از آنها سرقت کنند.

این هکرها اطلاعات بسیار مهمی را از پیمانکاران مذکور سرقت کرده اند که از جمله آنها می توان به نقشه های موشک های مختلف، اطلاعات مربوط به نحوه نگهداری از کشتی های جنگی ارتش آمریکا و غیره اشاره کرد.

برخی از این پیمانکاران شرکت های کوچکی بوده اند که از منابع کافی برای ایمن سازی شبکه های رایانه ای خود برخوردار نبوده اند و هکرها با سواستفاده از همین نقظه ضعف توانسته اند اطلاعات مدنظر خود را سرقت کنند.

از جمله مهم ترین اطلاعات سرقت شده بدین شیوه می توان به اطلاعات یک موشک ضدکشتی مافوق صوت اشاره کرد که قرار است توسط زیردریایی های آمریکایی مورد استفاده قرار بگیرد. برخی از اطلاعات مسروقه هم مربوط به آزمایشگاه های تحقیقاتی نظامی ارتش آمریکا بوده اند.

مقامات آمریکایی می گویند بررسی های آنها تردیدی بر جای نگذاشته که هکرهای چینی عامل حملات مذکور بوده اند. قرار است ارتش آمریکا برای جلوگیری از موفقیت چنین حملاتی برنامه امنیت سایبری خود را مورد بازنگری قرار دهد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com