رویترز: حمله به نفتکش ها در نشست وزیران انرژی گروه ۲۰ بررسی می شود
خبرگزاری رویترز امروز به نقل از وزیر صنعت ژاپن گزارش داد که حمله اخیر به نفتکش ها در دریای عمان محور بحث وزیران انرژی و محیط زیست گروه ۲۰ در اجلاس روزهای آتی خواهد بود

به نوشته رویترز، اجلاس وزیران تعطیلات آخر این هفته (شنبه و یکشنبه) در شهر کاروایزاوای (Karuizawa) ژاپن برگزار می‌شود. اجلاس سران ۲۰ قدرت اقتصادی جهان نیز ۷ و ۸ تیر در شهر اوازکا برگزار خواهد شد.

دو نفتکش که یکی ژاپنی و دیگری در اجاره تایوان قرار داشت، روز پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفتند و آمریکا انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفت. تهران این اتهام را رد کرده است. از سوی دیگر ارتش آمریکا با انتشار فیلمی مدعی شد که نیروهای ایرانی مشغول جداکردن مین چسبان از بدنه کشتی ژاپنی کارجس هستند. شرکت مالک این نفتکش اتهام مزبور را رد کرده و برخورد گلوله را دلیل احتمالی آسیب به آن دانسته است.

هیروشیگه سکو (Hiroshige Seko) در جریان یک کنفرانس خبری گفت: با دیگر وزیران در مورد حفظ امنیت انرژی اشتراک نظر داریم و این موضوعی مهم در اجلاس وزیران انرژی گروه ۲۰ است. خاورمیانه منطقه‌ای کلیدی برای امنیت جهانی انرژی است و قصد داریم تا با دیگر وزیران پیرامون نگرانیهایمان در مورد امنیت و تهدیدهای جهانی گفت و گو کنیم.

وزیر ژاپنی در مورد احتمال اعزام نیروهای این کشور به خلیج فارس برای حفاظت از نفتکش‌ها اظهار نظری نکرد. وی همچنین با خودداری از پاسخ به اتهام‌های آمریکا در مورد دست داشتن ایران در حوادث دیروز گفت که ژاپن هنوز مشغول تحقیق در مورد جزئیات این حادثه است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir