داعش آمریکا را تحدید کرد
داعش با انتشار دومین ویدئو از زمان سرنگونی خلافت خودخوانده‌اش در سوریه، ائتلاف آمریکا و متحدان کُرد آن در شرق سوریه را به حملات بیشتر تهدید کرد

تحدید امریکا توسط داعش

داعش روز یکشنبه ( یازدهم اوت) در یک ویدئوی پخش شده در یکی از کانال‌های تلگرامی خود وعده داد حملات خود را علیه ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده و همپیمانان کُرد آن در سوریه تشدید می‌کند.

این دومین ویدئوی منتشر شده توسط داعش از زمان شکست میدانی این گروهک تروریستی در ماه مارس گذشته در سوریه است.

به گزارش وبگاه خبری رای الیوم، در ماه‌های اخیر ،این گروه حملات متعددی را انجام داده و به ویژه نیروهای کُرد در پایگاه‌های سابق این گروهک تروریستی در شمال و شمال شرقی سوریه را هدف قرار داده است.

در 23 مارس پس از حمله نیروهای دموکراتیک به آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه خلافت خودخوانده این گروهک تروریستی پس از قریب به پنج سال سرنگون شد. نیروهای دموکراتیک سوریه عمدتاً از مبارزان کُرد تشکیل شده و توسط ائتلاف بین المللی پشتیبانی می‌شود.

اما این گروهک تروریستی هنوز از طریق عناصر خود و هسته‌های خفته مستقر در تعدادی از مناطق سوریه حضور دارد. یک گزارش اخیر پنتاگون اعلام کرد که این گروه در حال تجدید حیات در سوریه است.

در ویدئویی که روز یکشنبه منتشر شد این گروه خطاب به فرزندان خلافت داعش در شام، رقه، دمشق، ادلب و حلب گفت: آتش نبرد بین ما و آنها روشن شده و شدت می‌یابد.

داعش کشورهای ائتلاف را به جلب و فریب مخالفان این گروهک تروریستی از جمله کُردها متهم کرد و افزود: آنها را به شعله‌های جنگی شدید کشاندید که باعث می‌شود برایشان نه سری بماند نه گناهی. داعش تاکید کرد که خون کشته‌هایش هدر نخواهد رفت.

آخرین حمله داعش در شرق و شمال شرق سوریه به هفتم آگوست برمی‌گردد. زمانی که پنج نفر از جمله سه کودک در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر القحطانیه در استان الحسکه سوریه که تحت کنترل کُردهاست، کشته شدند.

این فیلم ده دقیقه‌ای صحنه‌هایی از سرقت‌ها و اعدام‌های افرادی را به عنوان مبارزان کُرد ربوده شده توسط جهادی‌ها نشان می‌دهد.

این فیلم شامل کلیپ‌هایی از گزارش‌های تلویزیونی و غیره است که تأیید می‌کند این گروه شکست نخورده است و هنوز در سوریه حضور دارد.

بر اساس گزارش پنتاگون این گروهک تروریستی با وجود از دست دادن خلافت خود اما توانایی‌های مسلحانه خود را در عراق تقویت کرده و دوباره در سوریه در سه ماهه فعلی ظاهر شده است.

این در حالی است که واشنگتن در حال تکمیل خروج جزئی خود از سوریه است پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده سال گذشته پیروزی خود را بر داعش اعلام کرد و دستور داد که تمام سربازان آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند تصمیمی که استعفای جیمز ماتیس، وزیر دفاع وقت آمریکا را به همراه داشت.

این ویدئو شامل تصویری از ترامپ است که نقشه‌ای از مناطقی را که این گروه قبلاً کنترل کرده بود نشان می‌داد و رئیس جمهور آمریکا سابقاً از آن برای اعلام نابودی خلافت داعش استفاده کرده بود.

آخرین ویدئوی پخش شده توسط داعش به 29 آوریل برمی‌گردد ، هنگامی که ابوبکر البغدادی سرکرده آن پنج سال پس از اولین ظهورش بار دیگر ظاهر شد و از وفادارانش خواست تا به جنگ ادامه دهند.

پخش این ویدئو حدود یک هفته پس از حملات سریلانکا که داعش مسئولیت آن را پذیرفت، صورت گرفت و در آن البغدادی وعده داد که افراد این گروه از غرب طی نبرد طولانی انتقام خواهند گرفت.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : farsnews.om