شکایت اسرائیل از ایران به شورای امنیت
روزنامه صهیونیستی از شکایت اسرائیل علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل به خاطر آنچه فعالیت‌های ایران در خاک سوریه خوانده شده، خبر داد

اسرائیل از ایران به سازمان ملل شکایت کرد

رژیم صهیونیستی از ایران به شورای امنیت سازمان ملل به دلیل فعالیتهایش در سوریه شکایت کرد.

براساس گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «دنی دانون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، روز سه شنبه شکایتی را علیه ایران در شورای امنیت تنظیم و ثبت کرده است.

براساس این گزارش، در این شکایت نوشته شده است، جامعه بین‌المللی باید روشن سازد که رفتارهای خرابکارانه ایران و تامین بودجه تروریسم قابل تحمل نخواهد بود.

این شکایت درحالی مطرح شده است که ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته از حمله به چندین موضع در خاک سوریه و جنوب شرق دمشق خبر داد.

ارتش رژیم صهیونستی مدعی شد که چندین هدف مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در حومه دمشق هدف قرار داده است. یدیعوت آحارونوت مدعی است که این شکایت پس از آن ارائه شده است که اسرائیل یک طرح حمله پهپادی از سوی ایران علیه اراضی اشغالی را خنثی کرده است.

حضور مستشاران نظامی ایران در خاک سوریه مشروع و به درخواست دولت سوریه برای مقابله با عناصر تروریستی داعش است. مخالفتهای رژیم صهیونیستی با حضور ایران در خاک سوریه برای جنگ با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی - تکفیری در حالیست که پیش از این اخبار زیادی درباره کمک تل آویو به عناصر تروریستی حاضر در خاک سوریه منتشر شده است.

تل‌آویو همچنین مکررا و با نقض آشکار قوانین بین‌المللی، حاکمیت سوریه را طی سال‌های اخیر نقض کرده و به مناطقی در این کشور تجاوز نظامی کرده است.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorghc.com/news
منبع : farsnews.com