سرکرده داعش در عراق کشته شد
یگان های شبه نظامی عراق از کشته شدن یک سرکرده داعش و دستگیری چند داعشی دیگر در استان الانبار خبر داد

کشته شدن سرکرده داعش در عراق

یگان های شبه نظامی حشد الشعبی عراق روز پنجشنبه یک سرکرده داعش را کشتند و شش تن از محافظان وی را در استان الانبار در غرب عراق دستگیر کردند.

حشد الشعبی با انتشار بیانیه ای در اینترنت اعلام کرد نیروهای تیپ 18 عملیاتی را در منطقه بیابانی وادی حوران در استان الانبار اجرا کردند و در این عملیات عبدالسلام حمد مشهور به ابو نور را که یکی از مسئولان بلند پایه داعش در منطقه بغداد بود، کشتند.

این نیروها همچنین شش تن از محافظان عبدالسلام حمد را دستگیر کردند. آنها همچنین معاون وی را که پیش از دستگیری کمربند انفجاری خود را فعال کرد، زخمی کردند.

عناصر داعش از دره وادی حوران برای ساخت مخفی گاه و انبار سلاح و به عنوان پایگاهی برای حملات خود به غیر نظامیان و نیروهای امنیتی بهره می برند.

یک روز پیش از این عملیات نیروهای عراقی با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف به سرپرستی عراق و آمریکا عملیاتی را به پایان رساندند که هدف آن نابودی آخرین بقایای داعش در مرکز عراق بود.

اوضاع امنیتی در عراق از زمان پیروزی نیروهای امنیتی عراق بر داعش در پایان سال 2017 به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است. با این حال آخرین عناصر داعش از آن زمان یا به مناطق بیابانی گریخته اند یا در میان مردم عادی در مناطق شهری حضور دارند و حملات زیادی علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان انجام می دهند.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : خبرگزاری صدا و سیما