توهین سیاستمدار یونانی به پناهجوی ایرانی
 تئودوروس یاناروس، عضو حزب حاکم دموکراسی نو، در توئیتی یک پناهنده ایرانی ساکن یونان را «میمون» خطاب کرد!

سیاستمدار یونانی، پناهجوی ایرانی را «میمون» خواند!

آرش همپای پناهنده ایرانی ساکن یونان در توئیتر عکسی از خودش با این نوشته منتشر کرده بود: «فاشیست‌ها، من با کشور جدیدم راحتم و به تلاش خودم برای متحول کردن چهره و فضای شهر جدیدم ادامه می‌دهم.» وی در ادامه تاکید کرده که «شهر جدید»ش باید «از وجود این افراد پاک شود».

98061601.jpg

این توئیت واکنش نژادپرستانه آقای یاناروس را در پی داشت و او زیر توئیت این پناهنده ایرانی نوشت: «تو را باید با اردنگی به همان جایی که از آن آمدی برگرداند، میمون.»

در پی انتشار این توئیت و واکنش‌ها به آن، آقای یاناروس در توئیتر تلاش کرد تا جمله خود را توضیح بدهد. وی نوشت که قصد توهین به مهاجران را نداشته و وقتی همپای یونانی‌ها را «فاشیست» خواند، او واکنش نشان داده است.

وی از توئیت دیگری از آرش همپای عکس گرفته بود که در آن آقای همپای به برخورد پلیس فرودگاه آتن با برادرش اشاره می‌کرد و در پایان توئیت نوشته بود: «نه به فاشیسم.»

آقای یاناروس با انتشار این توئیت، آقای همپای را متهم کرد که وی حتی پلیس‌های یونان را هم «فاشیست» می‌داند.

در مقابل آقای همپای مدعی شد که این سیاستمدار از دولت و حزب حاکم کنار گذاشته شده است و در توئیتی نوشت: «این سیاستمدار (سابق) بعد از برکناری از حزب دولت به‌خاطر اهانت به من، سعی در جمع‌آوری پازل می‌کند تا ایجاد نفرت بیشتر بکند و پلیس و مردم را بر علیه من تحریک کند!»

98061602.jpg

یونان زمانی مهم‌ترین پل ورود به اتحادیه اروپا برای مهاجران و پناهجویان از کشورهای خاورمیانه بود. با این حال از زمان توافق سال ۲۰۱۶ بین اتحادیه اروپا و ترکیه، شمار مهاجران غیرقانونی که وارد سواحل یونان می‌شوند کاهش چشم‌گیری یافته است.

بسته شدن مرزها در سرتاسر کشورهای منطقه بالکان در شرق اروپا باعث شده است که مهاجران در یونان گرفتار شوند. این موضوع هم چنین باعث ازدحام جمعیت در اردوگاه‌های مهاجران شده است.

دولت یونان دو روز پیش اعلام کرده بود که از این پس کنترل و گشت‌های مرزی برای منع ورود مهاجران غیرقانونی که از ترکیه راهی این کشور می‌شوند و هم چنین برای بازگرداندن پناهجویان به ترکیه و یا سرزمین مادری‌شان تشدید و تقویت می‌شود.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : یورونیوز