حمایت 206 نماینده دموکرات از استیضاح ترامپ
از آنجا که استیضاح رئیس جمهور آمریکا نیازمند موافقت اکثریت ساده اعضای مجلس نمایندگان برای طرح اتهام علیه این مقام اجرایی است، تاکنون 206 نماینده دموکرات حمایت خود را از این روند اعلام کردند

حماین نمایندگان دموکرات از استیضاح ترامپ

با افزایش تلاش دموکراتها برای پیشبرد روند استیضاح «دونالد ترامپ» و تمرکز آنها بر گفتگوی جنجالی وی با «ولادیمیر زلانسکی» همتای اوکراینی اش در ماه ژوئیه، ۲۰۶ تن از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا- از مجموع ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان- حمایت خود را از روند استیضاح اعلام کردند.

گفتنی است که برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا موافقت اکثریت ساده اعضای مجلس نمایندگان برای طرح اتهام علیه این مقام اجرایی مورد نیاز است.

اما حتی اگر مجلس نمایندگان آمریکا به طرح اتهاماتی علیه ترامپ رأی دهد، پس از آن دو سوم مجلس سنای تحت کنترل جمهوریخواهان باید به مقصر و محکوم خواندن رئیس جمهور و برکناری از مقام خود رأی دهند. این امر تاکنون در تاریخ سیاسی آمریکا اتفاق نیفتاده و از این رو، برخی جمهوریخواهان تصمیم «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ را به باد تمسخر گرفتند.

در همین راستا، «راند پال» سناتور ایالت کنتاکی تصمیم دموکراتها برای استیضاح را «صرفاً حمله ای سیاسی به رئیس جمهور» خواند. «میت رامنی» سناتور ایالت یوتا نیز با ابراز مخالفت علیه این تصمیم ، آن را «برای نهادهای دموکراتیک ویرانگر» دانست.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : mehrnews.com