اقدام غیر اخلاقی یک روزنامه‌ نگار کار دستش داد!
یک روزنامه نگار اهل «رباط» به جرم رابطه جنسی خارج از ازدواج و سقط جنین به یک سال حبس محکوم شد

اقدام غیراخلاقی «هاجر» کار دستش داد!

هاجر ریسونی خبرنگار ۲۸ ساله روزنامه عربی زبان اخبارالیوم روز ۳۱ اوت در مطب دکتر متخصص زنان «در حین عمل سقط جنین» در شهر رباط مراکش بازداشت و به دادستانی منتقل شد. نامزد این زن، دکتر متخصص زنان، دکتر بیهوشی و یک پرستار نیز به همراه بازداشت شدند.

طبق قانون مراکش، سقط جنین در صورتی که جان مادر در خطر نباشد ممنوع است. خانم ریسونی البته اتهامات وارده را رد کرده و مدعی شده برای خونریزی داخلی به آن کلینیک مراجعه کرده است.

وکیل این روزنامه‌نگار این حکم صادره را «سیاسی» خوانده و با اظهار تعجب از این تصمیم دادگاه گفت: «از نظر ما این یک پرونده سیاسی است و صدور حکم حبس با انگیزه سیاسی و حمله به ریسونی، خانواده و روزنامه او انجام شده و ما حتما به آن اعتراض می‌کنیم.»

دکتر متخصص زنان در دادستانی اتهام عمل جراحی برای سقط جنین را رد کرده و گفته بود: «بیمار دچار خون‌ریزی داخلی شده بود و عمل جراحی اضطراری بر روی او صورت گرفت.»

دادگاه خانم ریسونی و نامزد او را به یک سال زندان و دکتر متخصص را به دو سال زندان محکوم کرده است. این در حالی است که دادگاه حتی دستیار دکتر و پرستار را هم مجرم شناخته، اما حکم آن‌ها حبس تعلیقی است.

این روزنامه‌نگار مراکشی که در رسانه‌های مخالف دولت فعالیت دارد می‌گوید پلیس از او به خاطر نوشته‌هایش بازجویی کرده است.

گردآوری : گروهخبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : یورونیوز