ترکیه سفیر فرانسه را احضار کرد
ترکیه سفیر فرانسه را در اعتراض به تصویب قانونی در پارلمان این کشور علیه عملیات آنکارا در شمال شرق سوریه احضار کرد

سفر فرانسه احضار شد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه پنجشنبه‌شب با انتشار بیانیه‌ای تصویب قانونی در پارلمان فرانسه علیه عملیات نظامی آنکارا در شمال شرق سوریه را محکوم کرد.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه فرانسه را متهم به تلاش برای ایجاد یک دولت تروریستی در سوریه کرده و این اقدام پارلمان این کشور را ناشی از ناامیدی از چنین اقدامی دانست.

این وزارت‌خانه همچنین در اعتراض به تصویب این قانون در پارلمان فرانسه، سفیر این کشور در آنکارا را فراخواند.

پارلمان فرانسه روز گذشته با تصویب قطعنامه‌ای ترکیه را متهم به پاکسازی نژادی در شمال شرق سوریه و عملیات نظامی آنکارا در این منطقه را محکوم کرد.

مجلس سنا و عوام فرانسه همچنین خواستار تحریم مالی ترکیه شد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

حملات یک هفته‌ای ترکیه، پس از توافق آتش‌بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا فاصله ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب‌نشینی کنند.

روسیه و ترکیه نیز در جریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی، در سوچی روسیه در تاریخ ۳۰ مهر، به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه‌نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir