ترامپ ضمن تشکر از ایران: می‌ توانیم توافق کنیم
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به مبادله دو زندانی بین تهران و واشنگتن از ایران برای «مذاکره بسیار منصفانه» تشکر کرد

واکنش ترامپ به مبادله دو زندانی بین تهران و واشنگتن

به نقل از رسانه فارسی زبان؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به مبادله دو زندانی بین تهران و واشنگتن از ایران برای «مذاکره بسیار منصفانه» تشکر کرد.

وی در توئیتی با اشاره به بازداشت ژیائو وانگ، محقق و دانشجوی دوره دکتری تاریخ دانشگاه پرینستون آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نوشت: «او در دولت اوباما (با وجود هدیه ۱۵۰ میلیارد دلاری) [به ایران] دستگیر شد، در دولت ترامپ بازگشت. تشکر از ایران برای مذاکره بسیار منصفانه. دیدید، می‌توانیم با هم به توافق برسیم!»

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، صبح امروز با انتشار توئیتی از آزادی مسعود سلیمانی،‌ پژوهشگر ایرانی زندانی در آمریکا خبر داد. از سوی دیگر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: «یک آمریکایی دیگر به خانه برمی‌گردد. ژیائو وانگ که بیش از سه سال به‌دلیل اتهام‌های واهی در ایران زندانی بود، آزاد شده و در حال بازگشت به ایالات متحده است.»

مسعود سلیمانی به اتهام دور زدن تحریم‌ها در ایالات متحده آمریکا بازداشت شده بود. وی پس از ۱۴ ماه زندان، آزاد و تحویل مقامات ایران در زوریخ شد و در نهایت ساعاتی پیش (شنبه شب) به ایران برگشت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir