طرح کنگره آمریکا برای تحریم ایران، سوریه و روسیه
کنگره آمریکا قرار است طرحی را در قالب لایحه بودجه دفاعی آمریکا به تصویب برساند که خواستار تحریم دولت سوریه، ایران و روسیه است

کنگره آمریکا خواستار تحریم دولت سوریه، ایران و روسیه شد

طرحی که خواستار اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا علیه دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه، ایران و روسیه است در آستانه تصویب در کنگره و تبدیل شدن به قانون است.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته این طرح اولین بار سه سال پیش پیشنهاد شده، اما در حال حاضر به عنوان متمم به لایحه بودجه دفاعی ۲۰۲۰ دفاعی آمریکا اضافه شده است.

انتظار می‌رود «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای آینده بعد از به تصویب رسیدن این لایحه در کنگره آن را امضا کرده و به قانون تبدیل کند.

به نوشته واشنگتن‌پست، طرح مذکور خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه مقام‌های دولت سوریه، مقامات نظامی این کشور و دیگر پرسنل نزدیک به «بشار اسد» است.

این طرح با نادیده گرفتن حمایت‌های آمریکا و متحدان این کشور از تروریست‌ها در سوریه در جنگ ۸ ساله این کشور، دولت بشار اسد و متحدان سوریه را به «جنایت‌های جنگی» متهم کرده است.

طرح مذکور، به علاوه خواستار اعمال تحریم علیه بخش‌های دولتی اقتصاد سوریه و همچنین موسسات خصوصی است که با ارتش سوریه همکاری می‌کنند. شرکت‌ها یا موسساتی که در بازسازی سوریه نقش ایفا می‌کنند هم می‌توانند مشمول تحریم شوند.

واشنگتن‌پست نوشته این به معنی آن است که ارتش روسیه، پیمانکاران آن در سوریه و یا شرکت‌های انرژی روسیه می‌توانند به بهانه کمک به دولت سوریه به هر نحو تحت تحریم قرار گیرند. همین اصل برای طرف‌های ایرانی که در حال همکاری با دولت سوریه هستند نیز صادق است. ترامپ قبلاً از این طرح حمایت کرده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com