درخواست ترامپ از ایران و روسیه درباره ادلب
رئیس‌جمهور آمریکا با تمجید از تلاش ترکیه برای متوقف کردن عملیات آزادسازی «ادلب»، از ایران، روسیه و سوریه خواست این عملیات را متوقف کنند

ترامپ: ایران و روسیه، عملیات ادلب را متوقف کنند

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه ضمن اتهام‌زنی به ایران، روسیه و سوریه در مورد عملیات آزادسازی «ادلب»، از خواسته ترکیه برای توقف این عملیات حمایت کرد.

وی در توییتر نوشت: «روسیه، سوریه و ایران دارند هزاران غیرنظامی بی‌گناه را در استان ادلب می‌کشند، یا در راه کشتن آن‌ها هستند. این کار را نکنید! ترکیه سخت در تلاش است تا این کشتار را متوقف کند.»

ادلب در حال حاضر تنها منطقه عمده در سوریه به شمار می‌آید که هنوز تحت کنترل گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و ترکیه قرار دارد. ارتش سوریه از چند هفته پیش با پشتیبانی متحدانش، عملیاتی را برای آزادسازی این منطقه آغاز کرده است. تنها در یک هفته اخیر، ارتش سوریه ده‌ها روستا و شهرک را در استان ادلب آزاد کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که دولتش سال‌هاست از بسیاری از گروه‌های مستقر در ادلب حمایت نظامی و سیاسی می‌کند، این هفته گفت هرآنچه در توان داشته باشد، برای متوقف کردن عملیات بازپس‌گیری ادلب، انجام می‌دهد.

روز دوشنبه یک هیأت سیاسی و نظامی ترکیه‌ای برای رایزنی در مورد ادلب و لیبی راهی مسکو شد. آنطور که رسانه‌های روس گزارش داده‌اند، این مذاکرات تا دیروز طول کشیده است. نتیجه این گفت‌وگوها هنوز رسمی اعلام نشده، اما «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه امروز مدعی شد که روسیه قرار است از ادامه حملات به ادلب جلوگیری کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com