حمله راکتی به پایگاه آمریکایی در شمال بغداد
منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که در پی نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا، پایگاه نظامی التاجی که نیروهای آمریکایی در آن حضور دادند هدف حمله راکتی قرار گرفت

پایگاه آمریکایی در شمال بغداد هدف حمله قرار گرفت

به گزارش اسکای نیوز، پایگاه نظامی التاجی واقع در شمال بغداد که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، هدف چهار فروند موشک کاتیوشا قرار گرفت.

"حسن سالم" نماینده پارلمان عراق گفت: بمباران آمریکایی- صهیونیستی به مواضع الحشد الشعبی به ویژه تیپ ۴۵ و ۴۶ متعلق به گردان‌های حزب‌الله نقض حاکمیت و امنیت عراق است.

ارتش آمریکا ساعتی پیش با تأیید حملات هوایی روز یکشنبه، اعلام کرد که این نیروها حملات دقیقی علیه پنج مقر و تأسیسات متعلق به نیروهای الحشد الشعبی و حزب‌الله در خاک عراق و سوریه انجام داده‌اند.

بر اساس اعلام رسانه ها، به دنبال این حملات پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق به حال آماده‌باش در آمد.

«عین الاسد» در استان الانبار و «کی وان» در کرکوک دو پایگاه عمده و مهم آمریکا در عراق به شمار می‌روند.

در همین حال فرمانده نیروهای عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار گفت که هدف آمریکا و صهیونیستها از بمباران این نیروها، به هم ریختن معادلات و مقاومت بسیج مردمی عراق بوده است.

«قاسم مصلح» در گفت وگویی تلویزیونی اعلام کرد که در حمله هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی مقر تیپ ۴۵ شهرستان القائم واقع در استان الانبار و تیپ ۴۶ واقع در مرزهای غربی عراق هدف قرار گرفت.

الحشد الشعبی لحظاتی پیش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در حملات هوایی آمریکا به مقر این نیروها، چهار نفر از جمله یک فرمانده کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir