آزمایش کرونای ۳۳ نفر در کالیفرنیا مثبت اعلام شد
«گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا گفت که آزمایش کرونا برای ۳۳ نفر در این ایالت، مثبت اعلام شده و هشت هزار و ۴۰۰ تن نیز تحت نظارت پزشکی هستند

ابتلای 33 نفر در کالیفرنیا به ویروس کرونا

به گزارش پنجشنبه شب رویترز، نیوسام گفت که آزمایش ۳۳ نفر در کالیفرنیا مثبت شده که پنج نفر آنها از این ایالت خارج شده‌اند.

وی افزود: هشت هزار و ۴۰۰ نفر که با هواپیما به کالیفرنیا پرواز کرده‌اند، تحت نظر قرار دارند.

نیوسام تأکید کرد که مقام‌های کالیفرنیا در حال «تماس مداوم با آژانس‌های فدرال» هستند و اولویت آنها، تأمین کیت‌های آزمایشگاهی برای شناسایی کروناست.

کارشناسان نسبت به شیوع کرونا در ایالت متحده هشدار داده‌اند و مقام‌های کنگره آمریکا در حال مذاکره برای تأمین بودجه مقابله با این ویروس هستند.

کاخ سفید پیشنهاد داده که ۲.۵ میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا اختصاص یابد اما سران دموکرات کنگره طرحی ۸.۵ میلیارد دلاری ارائه کرده‌اند.

ویروس جدید کرونا که رسماً COVID-۱۹ نامیده می‌شود، آذرماه گذشته در شهر ووهان چین ثبت شد و از آن زمان به بعد به حدود ۳۰ کشور سرایت کرده است؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت را مجبور کرد تا وضع اضطراری بهداشتی در جهان اعلام کند.

این ویروس بر بسیاری از بخش‌های اقتصادی دنیا به خصوص بازارهای بورس تاثیر گذاشته و موجب وارد شدن خسارت به شرکت‌ها شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir