روسیه در آماده‌ باش کامل قرار گرفت
با شیوع گسترده ویروس کرونا در مناطق مختلف روسیه، همه مناطق این کشور به حالت آماده باش کامل در آمدند

آماده باش روسیه در پی گسترش ویروس کرونا

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری دولتی تاس، سران ۸۵ جمهوری و استان روسیه با صدور دستوراتی در مناطق تحت ریاست خود، بخاطر شیوع کرونا، حالت آماده باش کامل اعلام کردند.

در این پیوند، همه مدارس و دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به حالت آموزش مجازی درآمده و برنامه های تفریحی، ورزشی و سرگرمی های جمعی در سطح عمومی ممنوع شده است.

در برنامه های عمومی نیز که لغو نمی شود شمار افراد شرکت کننده بنا به تصمیم مقامهای محلی بین ۵۰ تا ۱۰۰۰ نفر خواهد بود.

بر اساس آخرین اطلاعات ستاد هشداردهی و نظارت و پیشگیری از شیوع کرونا در روسیه، شمار افراد مبتلا به این بیماری اکنون به ۱۹۹ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، در چند روز اخیر شایعات زیادی مبنی بر قرنطینه مسکو پایتخت روسیه و منع رفت و آمد در این کشور بر سر زبان ‌ها افتاده است با این وجود دولت روسیه تاکنون تمامی این موارد را تکذیب کرده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه امروز از مقامات این کشور خواست آماده هر سناریویی برای مقابله با شیوع کرونا در این کشور باشند.وی دیروز هم از مردم کشورش خواسته بود از ترس کرونا بیشتر از گذشته خرید نکنند.

میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه نیز با بیان اینکه کشورش تجربه خوب و ارزشمندی در مقابله با بیماری‌های واگیردار دارد از ملت روس خواست ضمن کنترل احساسات خود اجازه ندهند ترس بر آنان غلبه کرده و وحشت زده شوند.

امروز نخستین مورد مرگ بر اثر کرونا در روسیه گزارش شد و یک زن ۷۹ ساله مبتلا به کرونا با وجود ماندن در قرنطینه و انجام اقدامات درمانی، جان باخت.

در زمان حاضر بیش از یکصد هزار گردشگر روس در کشورهای مختلف بسر می برند و این مساله دغدغه خاطر دولت روسیه برای بازگشت آنها شده است. از این رو امروز اعلام شد تمامی روس هایی که از خارج وارد کشور می شوند باید دو هفته در قرنطینه باشند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir